Drepturilor Pasagerilor Aerieni

When your flight is delayed or cancelled, you could be entitled to:
Up to €600 per passenger
Food, drink and accommodation
An alternative flight or refund
Drepturilor Pasagerilor Aerieni

Milioane de oameni călătoresc în fiecare an cu avionul, însă un număr mare nu realizează că există o lege ce protejează drepturile pasagerilor aerieni în caz de întârziere zbor, anulare zbor, refuz la îmbarcare sau bagaje pierdute în timp ce se află în tranzit.
Ce sunt Drepturile Pasagerilor Aerieni?
Drepturile pasagerilor aerieni implică legi specifice care sprijină călătorii și susțin obținerea unei despăgubiri atunci când aceștia se confruntă cu perturbări ale zborurilor provocate de companiile aeriene.
Deși nuanțele legii variază de la o țară la alta, aceste tipuri de legi sunt predominante pe plan intern și internațional (în SUA, Europa și în afara ei). În esență, orice persoană care călătorește cu avionul, are aceste drepturi legale.
Problema este că mulți oameni nu știu că legea este de partea lor și nu sunt conștienți de existența drepturilor pasagerilor aerieni. De fapt, 79% dintre pasagerii aerieni din UE iar 93% dintre călătorii cu avionul din SUA nu își cunosc drepturile.
Aspecte cheie
Drepturile tale la prima vedere
Conform multor reglementări, poți solicita despăgubiri pentru anulări de zbor, întârzieri mai mari de 3 ore și refuzul la îmbarcare care nu este cauzat din vina ta.
Dacă zborul tău este anulat sau suprarezervat, compania aeriană trebuie să îți ofere un zbor alternativ sau o rambursare completă.
Compania aeriană trebuie să îți ofere mâncare și băuturi dacă întârzierea depășește câteva ore, conform celor mai multe reglementări privind drepturile pasagerilor.
Multe legi impun companiilor aeriene să acopere costurile de cazare dacă întârzierea durează peste noapte.
Dacă ai probleme cu bagaje deteriorate, întârziate sau pierdute, poți solicita și în acest caz o compensație financiară.
Jucăm un Rol Activ în Protejarea Drepturile Pasagerilor Aerieni
La AirHelp, suntem hotărâți să deservim comunitatea călătorilor și a pasagerilor aerieni în general, cu informații cruciale și actualizate cu privire la drepturile lor în caz de întârzieri ale zborurilor, anulare zbor, refuz la îmbarcare, conexiuni pierdute sau probleme cu bagaje pierdute sau deteriorate. Mai mult, căutăm să simplificăm statute juridice specifice, astfel încât oricine, începători sau experți deopotrivă, să înțeleagă cum funcționează legile. În acest fel ești mereu informat cu privire la reglementările aeriene și poți folosi aceste informații în mod eficient pentru a solicita cu succes orice despăgubire la care ai putea avea dreptul.
Până acum am ajutat 10 milioane de pasageri și oferim, de asemenea, instrumente suplimentare pentru cei ce călătoresc cu avionul pentru a-i ajuta, în orice moment critic să ceară despăgubiri. În acest sens, AirHelp a schimbat în mod fundamental industria juridică, făcând companiile aeriene mai responsabile și oferind consumatorilor „Dreptatea-ca-serviciu”.
Pasul 1
Depune cererea
Noi facem acest proces sigur, ușor și rapid.
Pasul 2
Ne ocupăm noi de tot
Construim un caz solid și negociem cu compania aeriană.
Pasul 3
Primești bănuții
Dacă nu câștigi, nu plătești nici o taxă.
Drepturile Pasagerilor Aerieni pe care oricine ar trebui să le știe
Deși fiecare țară are propriile legi, există și reguli internaționale importante care îi ajută pe pasagerii aerieni să își cunoască și protejeze drepturile. Acestea includ, dar nu se limitează la, legislația UE 2626, diverse legi ale SUA și Convenția de la Montreal.
Îți apărăm drepturile de pasager aerian
Verifică despăgubirea
Află ce compensație poți primi
250 €
până la 1.500 km
400 €
1.500 — 3.500 km
600 €
de la 3.500 km
Conformitate Juridică Puternică
Drepturi puternice pentru pasagerii aerieni înseamnă ca poți cee compensații pentru inconveniențele și stresul generat de zboruri întârziate, anulări și overbooking.
Anumite reglementări au o acoperire mai largă sau se dovedesc mai avantajoase decât altele. Cu toate acestea, este bine să ții cont de faptul că circumstanțele care au perturbat zborul pot să difere semnificativ de la un caz la altul și este util să ști pe care puncte forte te poți baza pe parcursul călătoriei tale.
Legile din SUA
Din păcate, legile americane privind drepturile pasagerilor aerieni nu sunt la fel de extinse ca legile europene sau internaționale.
Ce pot face pentru tine legile SUA
Legile Statelor Unite sunt, totuși, deosebit de benefice pentru persoanele cărora li se refuză îmbarcarea sau care întâmpină probleme legate de bagaje.
Regulamentul de Despăgubire a Zborurilor CE 261/2004
CE 261/2004 este un regulament din legislația UE care favorizează pasagerul. Această lege face companiile aeriene responsabile financiar atunci când călătoria cu avionul ia o întorsătură neașteptată, din cauza lor. În comparație cu alte legi juridice privind drepturile pasagerilor, CE 261 este una dintre cele mai vaste. Această legislație importantă joacă un rol vital în apărarea drepturilor pasagerilor aerieni cât și a drepturilor pasagerilor în general.
Convenția de la Montreal
Convenția de la Montreal se referă la călătorii cu avionul care efectuează zboruri internaționale. Acești pasageri au dreptul de a solicita compensații pentru întreruperile de zbor.
120 de națiuni onorează acest regulament, inclusiv SUA și UE. Convenția de la Montreal este, de asemenea, generoasă în ceea ce privește problemele legate de bagaje.
Alte drepturi ale pasagerilor aerieni: asistență, rambursări, etc.
Chiar dacă nu ești eligibil să primești o compensație, este important să știi la ce să te aștepți dacă zborul nu respectă orarul.
Datorită drepturilor pasagerilor, poți să fii cazat la un hotel când zborul întârzie până a doua zi, poți primi mâncare băuturi și posibilitatea de a alege între un zbor alternativ sau rambursarea prețului plătit pentru biletul de avion.
Drepturile de care poți beneficia depind de regulamentul care se aplică zborului tău. Mai jos ai un ghid util cu ce anume acoperă drepturile pasagerilor:
Care sunt țările în care pasagerii au drepturi?
Din păcate, nu în toate țările pasagerii aerieni au drepturi. Ai aici cele mai folositoare informații, care te ajută să ințelegi lucruri importante:

Există mai multe legi, regionale și internaționale care reprezintă instrumente puternice pentru pasagerii aerieni. Acestea includ, dar nu sunt limitate la: regulamentul EC 261, mai multe legi US, ANAC 400 din Brazilia, și Convenția de la Montreal.
Unele reglementări au o arie mai extinsă sau se dovedesc a fi mai avantajooase ca altele. Totuși, este bine să reții că situațiile legate de zboruri perturbate pot varia semnificativ și este util să știi care sunt avantajele pe care te poți baza în călătoria ta.
Speranța Redobândită: Drepturilor Pasagerilor Aerieni în Rezultate
Accentul pe educarea călătorilor cu avionul, susținerea persoanelor care au suferit perturbări ale zborurilor și menținerea companiilor aeriene să respecte legile deja existente întărește eforturile și angajamentul de a sprijini tot mai multi pasageri și de a promova mai departe drepturile pasagerilor aerieni în caz de întârziere, anulare, refuz la îmbarcare sau bagaje pierdute.
Răspundere financiară și responsabilitate
De la lansarea sa în 2013, echipa juridică AirHelp a atacat cu succes companiile aeriene care încercau să-și eschiveze răspunderea folosind argumente nefondate. De exemplu:
Cauze naturale: Pe una dintre insulele grecești, o companie aeriană a susținut că o întârziere a fost cauzată de necesitatea de a aștepta ca soarele să dezghețe aeronava în mod natural.
Pasagerul misterios: În Germania, o companie aeriană a susținut că pasagerul care a depus despăgubirea nu există.
Pasageri beţi și geamuri sparte: În Finlanda, AirHelp a câștigat un caz în care o întârziere a fost cauzată de debarcarea a doi pasageri beți, precum și de faptul că echipajul trebuia să repare o fereastră spartă. Instanța a decis că nici una dintre aceste cauze nu face parte din „circumstanțele extraordinare”.
Checklist pentru depunerea unei reclamații
Biletul de îmbarcare cu numărul zborului
Confirmarea rezervării
Biletele zborului de legătură
Orice alte vouchere de călătorie
Dovada costurilor suplimentare suportate
Fotografii ale panoului de informații despre zbor, inclusiv data și ora
Dacă este posibil, confirmare/declarație scrisă din partea companiei aeriene cu privire la motivul întârzierii

Întrebări și răspunsuri despre drepturiled pasagerilor aerieni
Ce drepturi ai dacă zborul tău este anulat?
Dacă zborul tău este anulat, ai dreptul la o soluție oferită de compania aeriană. Poți opta fie pentru rambursarea integrală a biletului, fie pentru un zbor alternativ spre destinația finală. În funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, ai putea avea dreptul și la o compensație financiară între 250 și 600 de euro, dacă anularea nu a fost cauzată de circumstanțe extraordinare, cum ar fi condițiile meteorologice extreme sau probleme de securitate.
Ce se întâmplă dacă zborul meu are o întârziere semnificativă?
Dacă zborul tău are o întârziere de peste trei ore la destinația finală, ai dreptul la compensație financiară, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Dacă întârzierea depășește cinci ore, poți solicita rambursarea integrală a biletului și, dacă este necesar, un zbor de întoarcere la punctul de plecare inițial. În timpul așteptării, compania aeriană trebuie să-ți ofere asistență, inclusiv mese, băuturi și cazare, dacă este necesar.
Ce drepturi ai dacă îți pierzi conexiunea din cauza unui zbor întârziat?
Dacă ai o rezervare unică pentru mai multe zboruri și întârzierea unui segment te face să pierzi conexiunea, compania aeriană este obligată să îți ofere un zbor alternativ spre destinația finală. Dacă ajungi la destinație cu o întârziere de peste trei ore, ai putea avea dreptul la o compensație financiară. De asemenea, în cazul în care trebuie să aștepți mult timp între zboruri, compania aeriană trebuie să îți asigure hrană, băuturi și cazare, dacă este necesar.
Ce trebuie să faci dacă bagajul tău este pierdut sau deteriorat?
Dacă bagajul tău este pierdut, deteriorat sau întârzie, trebuie să raportezi problema imediat la biroul de bagaje al aeroportului și să completezi un raport de neregularitate a bagajului. Ai la dispoziție până la 21 de zile pentru a solicita despăgubiri de la compania aeriană. Valoarea compensației depinde de prejudiciul suferit, dar există o limită maximă stabilită de Convenția de la Montreal. În cazul bagajelor întârziate, poți solicita rambursarea cheltuielilor necesare pentru articolele esențiale pe care a trebuit să le cumperi în așteptarea bagajului.
Cât timp am pentru a depune o cerere de compensație?
Dreptul de a cere compensații pentru zborurile perturbate are un termen de expirare conform legilor, însă limita de timp variază. Unele țări au termen de căteva luni pentru a depune o plângere, altele până la 10 ani. Trebuie să verific detalii despre acest termen în funcție de țara în care locuiești.
Cine mă poate ajuta în cazul în care compania aeriană refuză să-mi plătească despăgubirea?
În cazul în care compania aeriană refuză să-ți plătească despagubirea, următorul pas este să îi dai în judecată. Din fericire, dacă îți ceri drepturile prin AirHelp, noi ne ocupăm de toate procedurile legale în locul tău. Politica noastră este următoarea: dacă nu căștigăm, nu te taxăm, ceea ce înseamnă că ne plătești comisionul doar dacă reușim să-ți obținem compensația.