Refuzul la Îmbarcarea în Avion

În cazul refuzului la îmbarcare, chiar dacă nu ai greșit cu nimic în fața companiei aeriene, cunoașterea drepturilor de pasageri aerian te va ajuta să ști ce ai de făcut în cazul unui refuz la îmbarcarea în avion.

Verifică despăgubirea

Obține despăgubirea în 3 pași

Depune cererea

Pasul 1

Depune cererea

Noi facem acest proces sigur, ușor și rapid.

Ne ocupăm noi de tot

Pasul 2

Ne ocupăm noi de tot

Construim un caz solid și negociem cu compania aeriană.

Primești bănuții

Pasul 3

Primești bănuții

Dacă nu câștigi, nu plătești nici o taxă.

Verifică despăgubirea!

Cu AirHelp este simplu

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Refuzul la Îmbarcare în Cadrul Uniunii Europene

Pentru pasagerii zborurilor spre și din Uniunea Europeană, iată ce trebuie să faci dacă ți se refuză îmbarcarea în avion:

  1. Nu te oferi voluntar să cedezi locul din avion în schimbul voucherelor sau al altor avantaje.

    Dacă o faci, este posibil să renunți la dreptul asupra unor compensații adiționale. Bineînțeles, în cazul în care compania de zbor îți face o ofertă atrăgătoare, s-ar putea să preferi să o accepți. Decizia finală îți aparține.

  2. Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

    Dacă nu ai bilet de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  3. Întreabă de ce ți se refuză îmbarcarea.

    Cel mai comun motiv de refuz la îmbarcarea în avion este suprarezervarea zborului, însă există și alte motive pentru refuzarea îmbarcării. Această informație este importantă în cazul în care decizi să depui o reclamație.

  4. Solicită bilet pentru un alt zbor către destinația ta.

    Sau, dacă preferi, poți solicita restituirea prețului plătit și un zbor de întoarcere către punctul din care ați plecat, dacă este necesar.

  5. Solicită compensație pentru refuzul la îmbarcarea în avion.

    Dacă ești eligibil, compania aeriană trebuie să te plătească imediat ce ți s-a refuzat îmbarcarea în avion. În plus, trebuie să ți se ofere un bilet pentru un zbor de întoarcere și o compensație, după cum se menționează mai sus.

  6. Solicită companiei de zbor să-ți plătească mesele și băuturile răcoritoare.

    Dacă ești nevoit să aștepți în aeroport mai mult decât a fost prevăzut, compania aeriană trebuie să îți ofere mâncare și băuturi răcoritoare .

  7. Solicită companiei aeriene să îți ofere o cameră de hotel.

    Dacă ești nevoiți să rămâi peste noapte în așteptarea zborului alternativ, compania aeriană trebuie să îți acopere orice costuri rezonabile pentru cazare și transportul la și de la aeroport, dacă este necesar.

  8. Păstrează chitanțele dacă refuzul la îmbarcarea în avion te costă bani în plus.

    Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului.

  9. Verifică dacă refuzul la îmbarcare este eligibil pentru compensație.

Dorești să afli mai multe? Explorează toate detaliile despre refuzul la îmbarcare pentru zborurile în cadrul UE și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.

Îți apărăm drepturile de pasager aerian

Verifică despăgubirea

Află ce compensație poți primi

Aeroportul de plecare

Aeroportul de sosire

1 Călător(i)

250 €

până la 1.500 km

400 €

1.500 — 3.500 km

600 €

de la 3.500 km


Refuzul la îmbarcarea în avion pentru zborurile în cadrul Statelor Unite

Dacă pasagerii ce călătoresc pe zboruri în interiorul Statelor Unite sunt refuzați la îmbarcarea în avion din cauza suprarezervării zborului, aceștia pot avea dreptul la compensație. Iată ce trebuie să faci dacă ești în această situație:

  1. Nu te oferi voluntar să îți cedezi locul în schimbul voucherelor sau altor avantaje.

    Dacă o faci, este posibil să renunți la dreptul asupra unor compensații adiționale. Bineînțeles, în cazul în care compania aeriană îți face o ofertă atrăgătoare, s-ar putea să preferi să o accepți. Decizia finală îți aparține.

  2. Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

    Dacă nu ai carte de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  3. Întreabă de ce nu ți se permite îmbarcarea.

    Cel mai comun motiv de refuz este suprarezervarea zborului, însă există și alte motive pentru refuzarea îmbarcării în avion. Această informație este importantă în cazul în care decizi să depui o reclamație.

  4. Solicită bilet pentru un alt zbor către destinația ta.

  5. Solicită compensație pentru refuzul la îmbarcarea în avion.

    Dacă ești eligibil, compania aeriană trebuie să îți plătească. În plus, trebuie să ți se ofere bilet pentru un zbor alternativ.

  6. Verifică dacă refuzul la îmbarcare este eligibil pentru compensație.

Dorești să afli mai multe? Explorează toate detaliile despre refuzul la îmbarcare pentru zborurile în cadrul SUA și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.

Alte drepturi oferite de companiile aeriene

Mâncare și băutură

Transfer, dacă e cazul

Cazare, dacă e cazul

Acces la comunicare


Refuzul la îmbarcarea în avion pentru zboruri internaționale

Pasagerii zborurilor internaționale pot solicita restituirea cheltuielilor cauzate de refuzul la îmbarcarea în avion prin urmarea unor pași simpli:

  1. Nu te oferi voluntar să îți cedezi locul în schimbul voucherelor sau al altor avantaje.

    Dacă o faci, este posibil să renunți la dreptul asupra unor compensații adiționale. Bineînțeles, în cazul în care compania de zbor îți face o ofertă atrăgătoare, s-ar putea să preferi să o accepți. Decizia finală îți aparține.

  2. Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

    Dacă nu ai carte de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  3. Întreabă de ce nu ți se permite îmbarcarea.

    Cel mai comun motiv de refuz este suprarezervarea zborului, însă există și alte motive pentru refuzarea îmbarcării. Această informație este importantă pentru a decide dacă compania este vinovată în cazul în care decizi să depui o reclamație.

  4. Solicită bilet pentru un alt zbor către destinația ta.

  5. Păstrează chitanțele dacă refuzul la îmbarcare te costă bani în plus.

    Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului. Aceste dovezi vă vor fi foarte utile pentru a obține o compensație.

Dorești să afli mai multe? Explorează toate detaliile despre refuzul la îmbarcare pentru zborurile internaționale și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.

În cazul în care călătoria ta include o oprire in UE, poți de asemenea verifica dacă ești eligibil pentru compensație suplimentară.

Checklist pentru depunerea unei reclamații

  • Biletul de îmbarcare cu numărul zborului

  • Confirmarea rezervării

  • Biletele zborului de legătură

  • Orice alte vouchere de călătorie

  • Dovada costurilor suplimentare suportate

  • Fotografii ale panoului de informații despre zbor, inclusiv data și ora

  • Dacă este posibil, confirmare/declarație scrisă din partea companiei aeriene cu privire la motivul întârzierii

200 € – 600 €

Dacă zborul tău este suprarezervat și ți se refuză îmbarcarea în avion, nu renunța la rezervarea ta. Ai putea fi recompensat cu 200 € – 600 € pentru neplăcerile create.


Întrebări și răspunsuri despre refuzul la îmbarcare

Ce drepturi ai dacă ți se refuză îmbarcarea?

Dacă ți se refuză îmbarcarea împotriva voinței tale din cauza suprarezervării (overbooking) sau din alte motive imputabile companiei aeriene, ai dreptul la:

  • Compensație financiară între 250 € și 600 €, în funcție de distanța zborului.

  • Un zbor alternativ către destinația finală sau rambursarea integrală a biletului.

  • Asistență gratuită, inclusiv mese, băuturi, cazare și transport, dacă este necesar.

Când NU ai dreptul la compensație pentru refuzul la îmbarcare?

Nu vei primi despăgubiri dacă refuzul la îmbarcare s-a datorat unor motive justificate, precum:

  • Documente de călătorie invalide (pașaport expirat, viză lipsă).

  • Sosirea prea târzie la poarta de îmbarcare.

  • Probleme de securitate sau sănătate care împiedică îmbarcarea.

Ce sumă poți primi ca despăgubire pentru refuzul la îmbarcare?

Suma variază în funcție de distanța zborului:

  • 250 € pentru zboruri de până la 1.500 km.

  • 400 € pentru zboruri între 1.500 și 3.500 km.

  • 600 € pentru zboruri de peste 3.500 km.

  • Dacă ți se oferă un zbor alternativ cu o întârziere mai mică, compensația poate fi redusă cu 50%.

Ce trebuie să faci imediat după ce ai fost refuzat la îmbarcare?

  • Cere explicații în scris de la compania aeriană privind motivul refuzului.

  • Solicită un zbor alternativ sau rambursarea biletului.

  • Păstrează documentele de călătorie și orice bonuri pentru cheltuielile suplimentare.

  • Depune o reclamație pentru compensație, fie direct la compania aeriană, fie printr-un serviciu specializat.

AirHelp a apărut în:

Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

Copyright © 2025 AirHelp

Verifică despăgubirea

Toate companiile aeriene