Gratuit: Exemplu de reclamație sau plângere pentru zboruri întârziate și anulate: Tot ce trebuie să ști
Avion întârziat? Zborul tău a fost anulat? Dacă da, atunci ai dreptul la compensații și poate ești în căutarea unui model de reclamație pentru întârziere de zbor.
Noi, cei de la AirHelp recomandăm întotdeauna să încerci mai întâi să soliciți despăgubiri pentru zbor întârziat sau zbor anulat direct de la compania aeriană, de aceea îți punem la dispoziție gratuit un model de reclamație pentru zbor întârziat sau anulat care să te ajute sa depui o cerere de despăgubire. De cele mai multe ori, această abordare, folosind un exemplu de reclamație sau plângere, este destul de frustrantă pentru oamenii de rând, așa că suntem aici pentru a te ajuta dacă nu ai timpul necesar, dacă dorești să eviți orice neplăceri sau dacă cererea ta este eventual respinsă.
Cum să depui o cerere folosind un model de plângere pentru întârziere sau anulare de zbor?
Pasul 1
Depune cererea
Noi facem acest proces sigur, ușor și rapid.
Pasul 2
Ne ocupăm noi de tot
Construim un caz solid și negociem cu compania aeriană.
Pasul 3
Primești bănuții
Dacă nu câștigi, nu plătești nici o taxă.
Pasul 1: revendică-ți compensația direct de la compania aeriană folosind un model de cerere despăgubire sau un exemplu de reclamație
Dacă dorești să soliciți despăgubiri pentru zbor întârziat , trebuie să te adresezi mai întâi companiei aeriene. Poți suna direct compania aeriană sau poți completa un model de reclamație sau plângere pentru întârziere de zbor și să-l depui personal sau să-l trimiți prin poștă sau prin email.
Pentru a solicita despăgubiri pentru un zbor anulat, se urmărește același proces.
Din păcate, companiile aeriene nu sunt obligate în mod legal să-ți răspundă la reclamație. Prin urmare, o cerere de despăgubire ar putea fi pur și simplu ignorată.
De multe ori, companiile aeriene reușesc să se sustragă de la răspunderea pe care o au invocând circumstanțe extraordinare, sau oferind vouchere reclamanților pentru a evita plata despăgubirilor sau chiar plătind sume mai mici inducând in eroare pasagerii.
Pasul 2: Descrie cazul tău autorităților de reglementare
În cazul în care compania aeriană ignoră sau chiar îți respinge solicitarea deși ai dreptate, trebuie să contactezi o autoritate competentă de reglementare.
Reține că, deși autoritățile de reglementare doresc să facă răspunzătoare companiile aeriene în caz de zboruri întârziate sau anulate, ele nu sunt în măsură să aplice litera legii și este posibil să nu ai succes în acest fel.
Pasul 3: Adu cazul în instanță
Dacă nu ai avut succes chiar dacă ai încercat cele de mai sus, mai ai opțiunea de a-ți prezenta cazul în instanță. În această situație ai nevoie de un avocat. Reține că trebuie să investești timp și bani într-un proces. Cel mai adesea, pasagerii pierd aceste procese, deoarece compania aeriană atribuie întârzierea zborurilor pe așa-numitele circumstanțe extraordinare. Prin urmare, trebui să te asiguri că zborului tău întârziat nu a fost cauzat de acestea.
Circumstanțele excepționale includ condiții meteorologice extreme , greve ale personalului aeroportului, urgențe medicale sau tulburări politice.
Prea complicat? Economisește timp și bani! Solicită compensația cu AirHelp
Îți apărăm drepturile de pasager aerian
Verifică despăgubirea
Află ce compensație poți primi
250 €
până la 1.500 km
400 €
1.500 — 3.500 km
600 €
de la 3.500 km
După cum bine observi, un astfel de proces de revendicare poate dura foarte mult, și durata lui depinde de linia aeriană, de motivele întreruperii zborului și de informațiile pe care le ai la dispoziție. În timp ce regulamentul 261 din 2004 te protejează, companiile aeriene încearcă totul pentru a evita plățile compensatorii și pentru a-ți submina drepturile dvs de pasager aerian.
Dacă dorești să obți compensația foarte simplu și fără niciun efort, poți primi ajutor de la AirHelp!
Pur și simplu introdu detaliile zborului tău în formularul nostru online, și vei afla în câteva minute dacă ești eligibil pentru a primi o compensație. Dacă răspunsul este da, atunci tot ce trebuie să faci este să oferi câteva detalii despre zborul tău și să aștepți în timp ce noi avem grijă să contactăm compania aeriană și să întocmim documentația. Dacă este necesar, acționăm compania aeriană în instanță. Pentru tine nu există nici un risc financiar deoarece vom percepe comisiooane doar în eventualitatea în care cazul se finalizează cu succes.
Procesul de compensare este atât de simplu și ușor cu AirHelp
Checklist pentru depunerea unei reclamații
Biletul de îmbarcare cu numărul zborului
Confirmarea rezervării
Biletele zborului de legătură
Orice alte vouchere de călătorie
Dovada costurilor suplimentare suportate
Fotografii ale panoului de informații despre zbor, inclusiv data și ora
Dacă este posibil, confirmare/declarație scrisă din partea companiei aeriene cu privire la motivul întârzierii

Pur și simplu introdu detaliile zborului tău în formularul nostru și noi vom verifica imediat dacă ai dreptul la compensații financiare.
Noi facem toată munca pentru tine. Relaxează-te în timp ce noi ne ocupăm de compania aeriană.
Ne asigurăm că primești despăgubirile cât mai curând posibil și te menținem la curent cu situația în orice moment.
Vezi cât de ușor este procesul de compensare cu AirHelp.
Pasul 1: Introdu detaliile zborului în formularul nostru online
Pasul 2: Dă-ne câteva detalii despre zborul tău
Pasul 3: Spune-ne motivul invocat de compania aeriană despre cum a decurs perturbarea
Pasul 4: Introdu datele tale pentru a putea să te contactăm:
Întrebări și răspunsuri despre modelul de reclamație pentru zboruri
Cum redactez o reclamație eficientă pentru un zbor întârziat sau anulat?
Pentru a depune o reclamație eficientă, trebuie să incluzi toate detaliile relevante despre zborul tău: numărul zborului, data și ora programată, durata întârzierii sau momentul anulării. De asemenea, menționează drepturile tale conform Regulamentului CE 261 și suma despăgubirii la care ai dreptul. Atașează documente justificative, cum ar fi copia biletului, cartea de îmbarcare și orice comunicare de la compania aeriană.
Cât durează procesul de soluționare a unei reclamații?
Durata procesului variază în funcție de compania aeriană și de complexitatea cazului. În general, răspunsurile inițiale pot dura între câteva săptămâni și câteva luni. Dacă reclamația ajunge la autoritățile aviatice sau în instanță, procesul poate dura mai mult. Este recomandat să ai răbdare și să urmărești constant evoluția cererii.
Ce pot face dacă compania aeriană ignoră sau refuză reclamația mea?
Dacă nu primești un răspuns favorabil de la compania aeriană, poți contacta autoritatea națională de aviație din țara unde a avut loc incidentul sau din țara de origine a companiei aeriene. De asemenea, poți apela la o firmă specializată în recuperarea despăgubirilor, cum e AirHelp, care se va ocupa de întregul proces în numele tău.
Pot cere despăgubiri și dacă am acceptat un zbor alternativ?
Da, poți primi despăgubiri chiar dacă ai acceptat un zbor alternativ, dar suma poate fi redusă în funcție de durata întârzierii finale. Dacă zborul alternativ te-a adus la destinație cu o întârziere mai mică de 2, 3 sau 4 ore (în funcție de distanța zborului), compania aeriană poate plăti doar 50% din suma standard de compensație.