Despre despăgubirea pentru bagajele pierdute sau întârziate

Mai jos găsești informații detaliate despre solicitarea despăgubirilor pentru bagaje pierdute sau întârziate. Pentru moment, îți recomandăm să depui solicitarea de despăgubire pentru bagaje pierdute direct la compania aeriană.

Dacă zborul tău a fost întârziat sau anulat, AirHelp poate verifica dacă ai dreptul la despăgubiri și te poate ajuta să le soliciți.

Verifică despăgubirea

Zborul a întârziat sau a fost anulat, iar bagajul tău s-a pierdut sau a fost deteriorat? Poți primi până la 600 € ca despăgubire pentru zbor

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Bagaje deteriorate în zboruri în SUA

Iată ce trebuie să faci dacă bagajele tale ajung deteriorate în urma unui zbor în interiorul Statelor Unite:

  1. Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

    Dacă nu ai cartea de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre

  2. Reclamă dauna înainte de a pleca din aeroport, chiar după ce îți primești bagajul deteriorat

    Dacă nu ai posibilitatea de a reclama dauna înainte de a părăsi aeroportul este posibil să o faci și mai târziu, însă cerințele variază de la o companie aeriană la alta, așa că verifică regulamentul companiei tale aeriene online cu privire la bagajele pierdute sau deteriorate.

  3. Completează un formular de reclamații (Property Irregularity Report).
    Este foarte probabil să ți se solicite completarea formularului dacă reclami dauna în persoană, însă unele companii aeriene au de asemenea modele de formulare pentru reclamații online.

  4. Prezintă bagajele pentru inspecție, pentru a putea fi reparate sau înlocuite.

    Din nou, cel mai bine este să faci toate aceste lucruri înainte de a părăsi aeroportul, dacă este posibil. Compania aeriană va încerca să negocieze o soluție cu tine, dacă să repare bagajul, să îl înlocuiască sau să vă compenseze.

  5. Reclamă către compania aeriană daunele aduse articolelor din bagaj.

    Există câteva excepții în ce privește articolele din bagaj care sunt compensate de către compania aeriană și aceasta și-ar putea nega complet responsabilitatea. Dar dacă poți prezenta dovezi convingătoare că daunele s-au petrecut din vina lor, s-ar putea să merite timpul pierdut.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje deteriorate în zboruri în interiorul Statelor Unite și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.


Bagaje deteriorate în zboruri în UE și internaționale

Iată ce trebuie să faci dacă bagajele tale ajung deteriorate în urma unui zbor în UE sau internațional:

  1. Prezintă cartea de îmbarcare și chitanțele pentru bagajul de cală.

    Dacă nu ai cartea de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și conține un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  2. Reclamă dauna cât mai repede posibil.
    momentul în care îți primești bagajele deteriorate, ai până la 7 zile la dispoziție să prezinți reclamația, însă cel mai bine este să o prezinți imediat, înainte de a părăsi aeroportul.

  3. Completează un formular de reclamații (Property Irregularity Report).

    ți se solicite completarea formularului dacă reclami dauna în persoană, însă unele companii aeriene au de asemenea modele de reclamații și formulare online.

  4. Prezintă bagajele pentru inspecție, pentru a putea fi reparate sau înlocuite.

    Din nou, cel mai bine este să faci aceasta înainte de a părăsi aeroportul, dacă este posibil. Compania aeriană va negocia o soluție cu tine, dacă să repare bagajul, să îl înlocuiască sau să te compenseze.

  5. Reclamă companiei aeriene daunele articolelor din bagaj.

    Există câteva excepții în ce privește articolele din bagaj care sunt compensate de către compania aeriană și aceasta și-ar putea nega complet responsabilitatea. Însă, dacă poți prezenta dovezi convingătoare că daunele au fost produse din vina acesteia, s-ar putea să merite timpul pierdut.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje deteriorate în zboruri internaționale și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.

Zborul a întârziat sau a fost anulat, iar bagajul tău s-a pierdut sau a fost deteriorat? Poți primi până la 600 € ca despăgubire pentru zbor

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Bagaj pierdut sau întârziat în zboruri în SUA

Dacă te afli pe un zbor în interiorul Statelor Unite și bagajul nu ajunge odată cu tine, urmează următorii pași:

  1. Prezintă cartea de îmbarcare și chitanțele pentru bagajul de cală.
    Dacă nu ai cartea de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și conține un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  2. Anunță cât mai repede compania că bagajele tale nu au sosit.

    Cel mai bine este să anunți înainte de a părăsi aeroportul, însă cerințele variază de la o companie aeriană la alta, așa că verifică regulamentul online al companiei dumneavoastră aeriene cu privire la bagajele pierdute sau întârziate.

  3. Completează un formular de reclamații (Property Irregularity Report).

    Atunci când completezi acest formular ți se va da și un număr de referință pentru cazul tău. Ai grijă de ambele.

  4. Solicită companiei aeriene rabat pentru taxa pe bagaj dacă ați plătit așa ceva.

    Regulile variază de la o companie aeriană la alta, dar o întrebare nu doare. Unele companii aeriene oferă rabate prin intermediul creditului, dar dar insistă să ți se plătească în numerar, dacă este posibil. Dacă refuză, poți adăuga acest rabat la cererea de rambursare (pasul 7, mai jos).

  5. Urmărește-ți bagajul folosind codul de referință.
    Mulți operatori oferă programe online pentru verificarea bagajului. Acestea ar trebui să să-ți dea o idee despre când va ajunge bagajul tău.

  6. Păstrează chitanțele dacă trebuie să înlocuiești unele articole necesare.
    Acestea includ produse de toaletă și lenjerie intimă – articole care se aflau în bagaj și de care nu te poți lipsi câteva zile. După ce depui cererea, ar trebui să ți se ramburseze cheltuielile pentru acestea.

  7. Prezintă o cerere la compania aeriană.
    În acest moment vei avea nevoie de chitanțele pentru articolele necesare achiziționate. Majoritatea companiilor aeriene solicită ca cererea să fie prezentată după cel târziu 45 de zile, chiar dacă bagajele tale nu au ajuns încă. Din nou, cerințele variază de la o companie aeriană la alta, așa că verifică online regulamentul companiei tale aeriene.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje întârziate în zboruri în interiorul SUA și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.


Bagaj pierdut sau întârziat în zboruri în UE și internaționale

Dacă te afli într-un un zbor în UE sau internațional și bagajul nu ajunge odată cu tine la destinație, parcurge următorii pași:

  1. Prezentați cartea de îmbarcare și chitanțele pentru bagajul de cală.

    Dacă nu ai cartea de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului tău de către compania aeriană și conține este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  2. Anunță cât mai repede compania că bagajele tale nu au sosit.

    Cel mai bine este să anunți înainte de a părăsi aeroportul, dacă este posibil.

  3. Completează un formular de reclamații.
    Atunci când completezi formularul de reclamații ți se va da și un cod de referință pentru cazul tău. Ai grijă de ambele.

  4. Urmărește-ți bagajul folosind codul de referință.
    Mulți operatori oferă programe online pentru verificarea bagajului. Acestea ar trebui să îți dea o idee despre când va ajunge bagajul tău.

  5. Păstrează chitanțele dacă trebuie să înlocuiești articole necesare.
    Acestea includ produse de toaletă și lenjerie intimă – articole care se aflau în bagaj și nu te poți lipsi câteva zile. După ce depui o cerere, ar trebui să ți se ramburseze cheltuielile pentru acestea.

  6. Prezentați o cerere la compania aeriană imediat ați primit bagajul.

    Aceasta este pentru rambursarea oricăror cheltuieli care au fost provocate de întârzierea bagajului, cum ar fi înlocuirea produselor strict necesare (pasul 5 mai sus). Ai 21 de zile din momentul în care ai primit bagajul și va trebui de asemenea să prezinți chitanțele.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje pierdute sau întârziate în zboruri internaționale și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.


Bagaje pierdute în zboruri în SUA

Iată ce trebuie să faci dacă zbori în interiorul Statelor Unite și compania de zbor îți pierde bagajele:

  1. Prezintă numărul de referință al cazului primit de la compania aeriană.

    Ar fi trebuit primești acest număr când ai trimis formularul de reclamații, după ce bagajele tale au întârziat.

  2. Păstrează chitanțele dacă trebuie să înlocuiești articole strict necesare.

    Acestea includ produse de toaletă și lenjerie intimă – articole care se aflau în bagaj și de care nu te poți lipsi câteva zile. După ce depui o cerere, ar trebui să ți se ramburseze cheltuielile pentru acestea.

  3. Fă o listă detaliată a conținutului valizei tale pierdută.
    Orice chitanță sau alte dovezi ale articolelor vor fi de folos. Există câteva excepții în ce privește produsele acoperite, însă în mod normal ar trebui să primești rambursare pentru majoritatea articolelor pe care le poți dovedi.

  4. Prezintă o cerere la compania aeriană pentru compensație.
    Verifică cu operatorul tău care este termenul limită pentru a trimite o cerere pentru bagaj pierdut. Include chitanțele și documentele pentru rambursarea produselor de strictă necesitate și pentru conținutul bagajului tău.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje pierdute în zboruri în SUA și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.


Bagaje pierdute în zboruri în UE și internaționale

Pasagerii zborurilor internaționale sau în UE, trebuie să procedeze în felul următor în caz de pierdere a bagajelor:

  1. Prezintă numărul de referință al cazului primit de la compania aeriană.

    Ar fi trebuit să primești acest număr când ai prezentat formularul de reclamații, după ce bagajele tale au întârziat. Bagajele tale se consideră pierdute după 21 de zile de la data la care fi trebuit să ajungă – sau mai devreme, dacă compania aeriană admite ca sunt pierdute.

  2. Păstrează chitanțele dacă trebuie să înlocuiești articole strict necesare.

    Acestea includ produse de toaletă și lenjerie intimă – articole care se aflau în bagaj și de care nu te poți lipsi câteva zile. Odată ce depui o cerere, ar trebui să ți se ramburseze cheltuielile pentru acestea.

  3. Fă o listă detaliată a conținutului valizei tale pierdute.

    Orice chitanță sau alte dovezi ale articolelor vor fi de folos. Există câteva excepții în ce privește produsele acoperite, însă în mod normal ar trebui să primești rambursare pentru majoritatea articolelor pe care le poți dovedi.

  4. Prezintă o cerere la compania aeriană pentru compensație.

    Include chitanțele și dovezile pentru conținutul bagajului tău, precum și pentru cheltuieli ce au rezultat din pierderea bagajului, cum ar fi produsele înlocuite.

Dorești să afli mai multe? Verifică toate detaliile despre bagaje pierdute în zboruri internaționale și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.

1.525 $- 3.500 $

Compensația medie a companiilor aeriene pentru bagaje de cală pierdute sau deteriorate este de 1.525 $ – 3.500 $, conform legii drepturilor pasagerilor aerieni din SUA și Convenția de la Montreal.

AirHelp a apărut în:

Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

Copyright © 2024 AirHelp

Verifică despăgubirea

Toate companiile aeriene