Zboruri anulate? Drepturile tale ca pasager aerian și cum să ceri o despăgubire pentru zbor anulat
Ce trebuie să faci pentru a obţine despăgubirea pentru zborurile anulate?
Poți obține despăgubirea pentru zborurile anulate dacă îți cunoști drepturile de pasager aerian. În cazul în care zborul anulat ți-a dat peste cap planurile de călătorie, asigură-te că ești eligibil pentru despăgubire şi află cum poți proceda în cazul în care ești.
UE Zboruri anulate: Ce este de făcut?
Informaţii cu privire la despăgubirile pentru zboruri UE anulate
În cazul în care călătorești spre sau din Uniunea Europeană, iată ce trebuie să faci dacă zborul tău este anulat pe neașteptate:
Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.
Dacă nu ai carte de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest cod este alocat rezervării tale de zbor de către compania aeriană și este format din șase caractere, ce poate include atât litere cât și cifre.
Întreabă de ce a fost zborul anulat.
Cu cât motivul anulării zborului este mai specific, cu atât mai bine. Dacă motivul menţionat de compania aeriană include „circumstanțe operaționale” sau „deficiențe în siguranța zborului”, atunci ar fi bine să ceri mai mute detalii, deoarece aceste informații sunt esențiale pentru a decide vinovăţia companiei aeriene în cazul în care te hotărăști să faci o reclamație şi să ceri despăgubiri pentru zborul anulat.
Solicită un alt zbor către destinația ta sau rambursarea costului biletului de avion.
Dacă nu mai dorești să-ți continui călătoria, ai posibilitatea de a anula biletul de avion şi de a recupera banii sau de a primi un bilet de zbor retur către destinația ta inițială, dacă este necesar.
Notează-ți ora la care ai ajuns la destinație.
Această oră nu reprezintă ora la care roțile avionului au atins pista de aterizare, ci este ora la care avionul se află la poarta de debarcare și ușile sunt deschise. Dacă ești rerutat, compensația de zbor anulat depinde de întârzierea totală a călătoriei în comparație cu orarul inițial.
Solicită companiei aeriene să-ți plătească mâncarea și băuturile răcoritoare.
Dacă ești nevoit să aștepți în aeroport mai mult decât este plănuit, compania de zbor trebuie să-ți ofere mâncare și băuturi răcoritoare pe durata așteptării. Acest lucru nu ține doar de ospitalitate, ci este o necesitate în unele cazuri.
Nu semna nimic și nu accepta oferte care ți-ar putea anula drepturile la despăgubiri.
Aceste oferte pot lua forma unor lucruri ca vouchere de călătorie și alte gratuități care, deși pot suna atrăgător, îți pot anula dreptul la orice altă despăgubire pentru zborurile anulate.
Solicită companiei aeriene să îți ofere o cameră de hotel.
Dacă ești nevoit să rămâi peste noapte în așteptarea zborului alternativ, compania aeriană trebuie să-ți acopere costurile cazării precum și transportul la și de la aeroport, dacă este necesar.
Păstrează toate chitanțele dacă zborul anulat îți creează costuri adiţionale.
Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile cauzate de anularea zborului.
Verifică dacă anularea zborului este eligibilă pentru compensare.
Dorești să aflii mai multe? Explorează toate detaliile despre anularea zborurilor în cadrul UE și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.
Zboruri anulate în SUA: Ce este de făcut?
Călătorii zborurilor interne în Statele Unite nu au foarte multe drepturi când vine vorba de zboruri anulate, dar iată câteva puncte de urmat:
Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie
Dacă nu ai carte de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest cod este alocat de către compania aeriană și este format din șase caractere, ce poate include atât litere cât și cifre
Solicită un alt zbor către destinația ta sau cere returnarea costului biletului de avion în caz de anulare.
Negociază cu compania aeriană o compensație pentru inconvenienţele cauzate de zborul anulat.
Chiar dacă nu sunt obligați să îți ofere ceva, o întrebare nu strică. Dacă ești dispus să negociezi puțin s-ar putea să obții ceva pentru neplăcerile suferite, mai ales dacă ești un călător frecvent sau un client fidel.
Zborurile internaționale și călătoriile care includ o escală în UE au drepturi adiționale, care sunt prezentate detaliat în alte secțiuni.
Zboruri Internaţionale anulate: Ce este de făcut chiar azi?
Pasagerii internaționali pot solicita despăgubire pentru zborurile anulate chiat azi urmând câțiva pași simpli:
Prezintă cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.
Dacă nu ai carte de îmbarcare poți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul rezervării. Acest număr este alocat de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce poate include atât litere cât și cifre.
Întreabă de ce a fost anulat zborul.
Cu cât motivul este mai specific, cu atât mai bine. În cazul în care compania aeriană menționează ca motiv „circumstanțe operaționale” sau „deficiențe în siguranța zborului”, atunci trbebuie să ceri mai multe detalii. Aceste informații suplimentare sunt importante pentru a dovedi vinovăţia companiei aeriene în cazul în care decizi să faci o reclamație.
Solicită un alt zbor către destinația ta sau cere banii înapoi pe biletul de avion în cazul anulării zborului.
Păstrează toate chitanțele dacă zborul anulat îți creeaza costuri adiţionale.
Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări plătite, cum ar fi hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile suplimentare cauzate de zborul anulat.
Dorești să aflii mai multe? În cazul în care zborul tău se află pe lista zborurilor anulate, explorează toate detaliile despre acest aspect și află mai multe despre drepturile tale ca pasager aerian.
În cazul în care călătoria ta include o escală in UE, poți de asemenea verifica dacă ești eligibil pentru o compensare supliementară pentru zborul anulat.
6,4 millioane
În medie 6,4 milioane oameni din întreaga lume sunt eligibili pentru a primi despăgubirea pentru zborurile anulate conform Regulamentului European (EC 261) privind drepturile pasagerilor aerieni începând din 2015.
AirHelp a apărut în: