![Medicamente în bagajul de mână: Cu ce pastile ai voie în avion](https://img.airhelp.com/blog/RO-blog/September%202024/cu-ce-medicamente-ai-voie-in-bagajul-de-mana.jpg?updatedAt=1733167648432)
Medicamente în bagajul de mână: Cu ce pastile ai voie în avion
Uneori zborurile nu pot fi amânate sau nu ar trebui amânate chiar dacă există diferite afecțiuni de care o persoană suferă, dacă există o răceală care nu-i dă pace sau, pur și simplu, dacă este vorba de o călătorie împreună cu copiii.
În oricare dintre aceste cazuri, pasagerii aerieni au nevoie să ia cu ei la bordul aeronavei diferite pastile, dar apare următoarea întrebare: Ai voie cu medicamente în avion? Dacă da, care sunt acestea și cum ar trebui ele să fie transportate?
La toate aceste întrebări vom răspunde în acest articol, astfel încât o răceală sau o afecțiune medicală să nu-ți pună pe pauză planurile pe care le ai pentru a-ți crea amintiri frumoase.
Regulile companiilor aeriene pentru transportul de medicamente în avion
De cele mai multe ori, când vorbim de transportul de medicamente în avion, vorbim de o necesitate, nu de un moft. Astfel, acestea nu pot fi lăsate acasă nici dacă vorbim de un city break, iar când vine vorba de bagajul de cală, există prea multe riscuri asociate, respectiv cazuri în care bagajele sunt întârziate, pierdute sau deteriorate, pentru a lăsa medicamentele absolut necesare acolo. Așa apare nevoie de a lua medicamente în bagajul de mână.
Dar care este politica aplicată de companiile aeriene când vine vorba de transportul medicamentelor în avion? Ai voie să iei medicamente în avion?
Ei bine, trebuie să știi că legislația europeană permite pasagerilor să aducă în avion medicamente. Totuși, în cazul în care aceste medicamente sunt luate pe baza unei rețete, este nevoie să ai la tine această dovadă pentru a o prezenta la controlul de securitate.
De asemenea, având în vedere că este necesară această rețetă la controlul de securitate, în cazul zborurilor internaționale, este important ca aceasta să fie inclusiv tradusă, pentru ca acest pas să decurgă mult mai lin și fără probleme.
Când vine vorba de medicamentele fără rețetă, precum antiinflamatoarele, pastilele de răceală, antivomitive, vitamine și suplimente alimentare, aici lucrurile sunt cu atât mai simple, deoarece nu este necesar să prezinți niciun document pentru a le transporta. Pe de altă parte, acestea trebuie puse într-o pungă transparentă pe care trebuie să o scoți din bagaj la controlul de securitate.
Ai voie cu pastile în avion care să îți ajungă pentru toată durata călătoriei tale. Astfel, indiferent că urmează să faci o călătorie de 2 sau de 30 de zile, poți să iei câte medicamente ai nevoie cu tine, pe care să le depozitezi în bagajul de mână.
Medicamentele lichide în avion
Pe lângă medicamentele sub formă de pastile, există și medicamente lichide, cum ar fi siropul de tuse, picăturile de ochi sau spray-urile nazale. Și în acest caz, ai voie cu medicamente în avion, însă este necesar ca acestea să fie în recipiente de maximum 100 ml, în timp ce cantitatea totală pe care o poți transporta este de 1000 ml.
Dacă vorbim de medicamente lichide luate pe baza unei rețete medicale, le poți transporta în cabina avionului, cu condiția să poți prezenta documentul care atestă necesitatea acestora, mai exact rețeta sau scrisoarea medicală.
Transportul medicamentelor care nu sunt pentru uz personal
O altă situație des întâlnită la controlul de securitate este cea în care un pasager aerian vrea să transporte medicamente care sunt destinate unei alte persoane, care se află în țara în care avionul urmează să aterizeze.
În acest caz, dacă vorbim de medicamente fără rețetă, acestea nu sunt supuse niciunui control suplimentar. În schimb, medicamentele luate pe bază de rețetă, cum ar antibioticele sau analgezicele puternice, au nevoie de dovada că au fost achiziționate legal, respectiv bonul de la farmacie, cât și de prescripția medicală, alături de o procură care atestă că ai voie să cumperi și să transporți medicamentele destinate altei persoane.
Sfaturi pentru transportul de medicamente în avion
Dacă ai anumite probleme de sănătate pentru care ai o rețetă medicală, este foarte important să iei cu tine, pe lângă cantitatea de pastile de care ai nevoie pe durata călătoriei, și câteva pastile în plus, de care s-ar putea să ai nevoie în cazul în care ai întâmpinat probleme cu zborul, mai exact dacă acesta a fost anulat sau a avut o întârziere mai mare. În acest fel, nu riști să rămâi fără medicamentele de care ai nevoie într-o altă țară.
De asemenea, este important să ai la îndemână documentele care atestă proveniența medicamentelor și necesitatea lor, astfel încât controlul de securitate să dureze cât mai puțin timp și să reprezinte un pas cât mai puțin stresant.
În cazul în care nu ești sigur dacă poți transporta un anumit medicament în avion, îți recomandăm să iei legătura cu compania aeriană cu care urmează să zbori. Aceasta îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie și îți va comunica inclusiv care sunt documentele de care ai nevoie pentru a transporta anumite medicamente.
Drepturile pasagerilor aerieni în cazul zborurilor cu probleme
Pentru că am menționat că este recomandat să ai cu tine mai multe pastile decât cele necesare pe durata călătoriei pe care ți-ai planificat-o, este important să discutăm și despre drepturile pe care le ai în cazul în care te confrunți cu situația în care zborul tău este suprarezervat și îți este refuzat dreptul la îmbarcare, zborul are întârzieri mai mari de 3 ore sau este anulat, fără să primești o notificare cu cel puțin 14 zile înainte.
În aceste cazuri, drepturile pe care le ai sunt reglementate prin regulamentul CE 261, care prevede compensațiile pe care companiile aeriene sunt obligate să ți le plătească. Aceste compensații sunt calculate în funcție de distanța zborului, după cum urmează:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Pe lângă aceste compensații, compania aeriană trebuie să asigure pasagerilor afectați acces gratuit la următoarele lucruri:
Mâncare;
Băuturi răcoritoare;
Cazare;
Transport la și de la cazare;
2 apeluri telefonice gratuite sau acces la mijloace de comunicare prin SMS, e-mail sau fax.
Totuși, trebuie să ai în vedere și faptul că multe companii aeriene apelează la tot felul de trucuri pentru a scăpa de plata compensațiilor. De exemplu, acestea oferă vouchere sau alte beneficii pasagerilor afectați. Pentru a putea primi compensațiile reglementate prin CE Nr. 261/2004, este esențial să nu accepți niciun „cadou” din partea companiilor aeriene și să nu semnezi niciun document oferit de acestea.
De asemenea, trebuie să ai în vedere că există și câteva „motive excepționale” care scutesc companiile aeriene de plata acestor compensații. Mai exact, acestea nu sunt obligate să plătească despăgubiri pasagerilor în cazul în care zborul a fost afectat de condiții meteo nefavorabile, există riscuri de securitate, greve ale industriei aeriene (diferite de grevele personalului companiei aeriene) sau anumite probleme tehnice.
Dacă ai avut un zbor în ultimii 3 ani care a avut întârzieri nejustificate sau a fost anulat, poți cere despăgubiri prin intermediul formularului AirHelp. Tot în cadrul formularului, îți spunem și dacă un anumit zbor pe care l-ai avut este eligibil pentru plata despăgubirilor. Completarea acestui formular este absolut gratuită, iar dacă la finalul întregului proces compania aeriană nu este obligată să-ți plătească despăgubiri, nu este nevoie să plătești pentru serviciile accesate.
În cele din urmă, îți recomandăm ca înainte de orice călătorie, cu atât mai mult dacă te confrunți cu anumite probleme de sănătate, să accesezi asigurarea de călătorie AirHelp+.
Header Image by Mizianitka from Pixabay
85% dintre pasageri nu-și cunosc drepturile. Nu fi unul dintre ei.
AirHelp a apărut în: