Excelent

226.610

recenzii pe

Trustpilot

Regulamentul UK 261: tot ce trebuie să știi

Verifică despăgubirea
Regulamentul UK 261: tot ce trebuie să știi

Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor

  • Până la 600 € de persoană

  • Pentru întârzieri, anulări și altele

  • Verifică-ți zborul în 2 minute

Doi pasageri protejați de UK 261,  privind la biletele de îmbarcare
  • Poți primi despăgubiri de până la 600 €.

  • UK 261 acoperă întârzierile , anulările și suprarezervarea .

  • UK 261 se aplică tuturor, nu doar cetățenilor britanici!

Verifică despăgubirea

Puține lucruri îți pun răbdarea la încercare mai mult decât un zbor întârziat sau anulat. Din fericire, există legi privind drepturile pasagerilor aerieni pentru situațiile în care lucrurile merg prost.

De la Brexit, regulamentul UK 261 îți protejează drepturile și te despăgubește atunci când companiile aeriene anulează zborurile, le întârzie cu peste 3 ore sau fac suprarezervări și refuză îmbarcarea. De asemenea, ai putea fi eligibil pentru despăgubiri dacă perturbarea zborului este cauzată din vina companiilor aeriene.

AirHelp a câștigat compensații pentru 3 milioane de pasageri din întreaga lume.

Drepturi la prima vedere

UK 261: Cunoaște-ți drepturile de pasager aerian

UK 261 se aplică tuturor zborurilor care pleacă de pe orice aeroport din UK, indiferent de compania aeriană cu care zbori.

Sosirile în UK din alte țări sunt, de asemenea, acoperite atunci când sunt operate de o companie aeriană din UK sau din UE. În plus, UK 261 acoperă toate zborurile care sosesc în Uniunea Europeană cu o companie aeriană britanică.

Compensațiile variază între 250 € și 600 € de persoanș, în funcție de distanța zborului. Sumele sunt stabilite prin lege, companiile aeriene nu pot oferi mai puțin.

Companiile aeriene trebuie să te despăgubească pentru anulări, întârzieri de peste 3 ore sau refuz la îmbarcare, atunci când vina le aparține.

Ai, de asemenea, dreptul la asistență în timpul așteptării. Companiile trebuie să îți ofere mâncare și băuturi, cazare la hotel, precum și transport până la și de la hotel, dacă este necesar.

Obține despăgubirea în 3 pași

Depune cererea

Pasul 1

Depune cererea

Noi facem acest proces sigur, ușor și rapid.

Ne ocupăm noi de tot

Pasul 2

Ne ocupăm noi de tot

Construim un caz solid și negociem cu compania aeriană.

Primești bănuții

Pasul 3

Primești bănuții

Dacă nu câștigi, nu plătești nici o taxă.

Verifică despăgubirea!

Dacă nu câștigi, nu plătești comision!

Percepem un comision doar după ce obținem cu succes compensația pentru tine. Pentru mai multe informații, consultă pagina noastră despre taxele accesibile.

Companiile aeriene nu fac ușor procesul de solicitare a compensației conform UK 261 și, de cele mai multe ori, nu sunt dornice să plătească.
Poți depune o cerere și singur, prin site-ul companiei aeriene, însă procesul este adesea lent, complicat și stresant.

Aici intervenim noi. Cei peste 400 de experți AirHelp sunt pregătiți să se ocupe de partea dificilă, să urmărească compania aeriană, să gestioneze actele și chiar să meargă în instanță dacă este necesar.

Tot ce trebuie să faci este să introduci detaliile zborului în instrumentul nostru ușor de folosit pentru verificarea compensației și ne ocupăm noi de restul.

UK 261: Drepturile taleCând se aplică
Despăgubiri de până la 600 €Întârzieri mai mari de 3 ore, anulări cu mai puțin de 14 zile, refuz la îmbarcare
Dreptul la asistență (mâncare, hotel, transport)Când ești ținut în aeroport ore întregi
Rambursare completă sau zbor alternativAnulările și refuzul la îmbarcare, atunci când nu e din vina ta

Îți apărăm drepturile de pasager aerian

Verifică despăgubirea

Află ce compensație poți primi

1 Călător(i)

250 €

până la 1.500 km

400 €

1.500 — 3.500 km

600 €

de la 3.500 km


Când poți primi compensație conform UK 261?

Există 3 motive principale pentru care ai putea avea dreptul să ceri între 250 € și 600 € compensație de la compania aeriană:

  • Întârzieri mari ale zborului (peste 3 ore) pot fi compensate atunci când întârzierea afectează ora sosirii (nu ora decolării).

  • Anulări de zbor pot fi eligibile pentru compensație dacă ai fost informat de compania aeriană cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare.

  • Refuzul la îmbarcare înseamnă că nu ți s-a permis să te îmbarci, deși aveai un bilet valid și ai ajuns la poartă la timp. Acest lucru se întâmplă cel mai des atunci când zborul a fost suprarezervat


Câți bani pot obține conform regulamentului UK 261?

Bine de știut: Suma pe care o poți primi nu depinde de tipul de bilet de avion cumpărat sau de prețul acestuia, ci este calculată în funcție de distanța zborului.

250 €400 €600 €
Pentru zboruri de până la 1,500 kmPentru zboruri între 1,500 și 3,500 kmPentru zboruri de 3,500 km sau mai mult

Care țări sunt protejate de UK 261?

Aproape toate zborurile care vin sau pleacă din UK sunt acoperite de această legislație și sunt eligibile pentru compensații.

Companie aeriană UKCompanie aeriană Non-UK
Plecări de pe un aeroport din UK✔️ Acoperit✔️ Acoperit
Sosiri la un aeroport din UK✔️ Acoperit❌ Nu este acoperit
Sosiri la un aeroport din UE✔️ Acoperit❌ Nu este acoperit

Ține minte! Zborurile pot fi acoperite și de alte legislații. De exemplu, zborurile din sau înspre UE sunt protejate și ele conform drepturilor pasagerilor aerieni din UE.

Cel mai ușor mod de a afla dacă zborul tău este eligibile pentru compensație este să accesezi instrumentul AirHelp de verificare.

Când nu poți face o cerere de compensație prin UK 261?

Perturbările de zbor care nu sunt sub controlul companiei aeriene, cum ar fi erupțiile vulcanice sau grevele controlorilor de trafic aerian, nu sunt eligibile pentru compensație conform UK 261.

Totuși, există situații mai puțin clare în care o cerere de despăgubire ar putea fi acceptată. De exemplu, dacă alte companii aeriene s-au pregătit pentru vreme rea, dar zborul tău a fost întârziat, este posibil să ai dreptul la compensație.

AirHelp urmărește constant hotărârile Curții Supreme din Marea Britanie și ale Curții de Apel, precum și orice modificări aduse legislației UK 261 — care, după Brexit, evoluează separat față de legislația UE. Asta înseamnă că știm când cererea ta este mai solidă decât ai putea crede.

Grevele personalului companiei aeriene? Sunt eligibile pentru compensație. Iată un scurt ghid:

Circumstanțe extraordinare (fără compensație):

  • Greve ale personalului aeroportuar ex. controlori de trafic aerian sau manipulanți de bagaje

  • Tulburări politice ex. război sau acte de terorism

  • Vreme nefavorabilă severă ex. furtuni de zăpadă

  • Dezastre naturale ex. cutremure sau erupții vulcanice

  • Riscuri de securitate ex. drone care zboară în jurul aeroporturilor

  • Coliziuni cu păsări ex. „atacuri” ale păsărilor

Se acordă compensație:

  • Greve ale personalului companiei aeriene

  • Întârzierea sau absența echipajului de zbor

  • Probleme tehnice cu avionul


Mai multe drepturi conform UK 261

UK 261 — modelat după conceptul europeant, EU 261 — este una dintre cele mai cuprinzătoare legi privind drepturile pasagerilor din lume. Pe lângă compensațiile financiare, aceasta stabilește și modul în care compania aeriană trebuie să te trateze.

Alte drepturi oferite de companiile aeriene

Mâncare și băutură

Transfer, dacă e cazul

Cazare, dacă e cazul

Acces la comunicare

Am dreptul la o rambursare sau la rezervarea unui zbor alternativ?

Da! Dacă zborul tău este anulat, ai dreptul la o rambursare totală sau parțială a biletului inițial sau la redirecționarea pe următorul zbor disponibil către destinația ta. De asemenea, ai dreptul la compensație pentru timpul pierdut.

Dacă întârzierea depășește 5 ore, poți alege să nu mai călătorești și totuși să primești rambursarea completă a biletului neutilizat.

Ce se întâmplă dacă sunt mutat la o clasă superioară sau inferioară?

Dacă accepți un loc într-o clasă superioară, compania aeriană nu are voie să îți ceară bani în plus. În schimb, dacă ești mutat într-o clasă inferioară, ai dreptul la o despăgubire între 30% și 75% din prețul inițial al biletului.

Ce alte drepturi legate de asistență am?

Dacă zborul tău este întârziat sau anulat, sau ți se refuză îmbarcarea, ai și alte drepturi la asistență conform UK 261, cum ar fi:

  • mese și băuturi gratuite,

  • acces la mijloace de comunicare (telefon/email),

  • cazare la hotel (dacă este necesară o noapte de așteptare),

  • transport între aeroport și cazare.

Cum pot să știu exact care sunt drepturile mele?

Companiile aeriene trebuie sa afișeze toate informațiile la ghișeul de check-in, explicând tot ce înseamnă drepturile pasagerilor conform legislației UK 261.

Revendică despăgubirea acum!

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Cum să depun o plângere conform UK 261?

Sunt două moduri de a face o plângere conform regulamentului UK 261 — direct către compania aeriană sau printr-un expert independent, cum e AirHelp.

Plângere direct către compania aerianăPlângere prin intermediul AirHelp
❌ Efort sporit – faci tu toata munca necesară✔️ Efort minim – ne ocupăm noi de tot în locul tău
❌ Succesul depinde de cât de bine știi să te navighezi printre reguli✔️ Succes dovedit – știm cum să maximizăm șansele de a câștiga
❌ Nu ai parte de suport legal✔️ Colaborăm cu experți în legislație
❌ Gratuit, însă puține șanse de succes✔️ Dacă nu câștigi, nu plătești taxe

Revendică-ți drepturile cu AirHelp!

  1. Completează detaliile zborului și noi vom verifica dacă ești eligibil.

  2. Adaugă documentele necesare — îți spunem noi exact ce e nevoie.

  3. Relaxează-te și așteaptă-ți banii!

    Ne ocupăm de tot pentru tine, de la început până la sfârșit, astfel încât să fie cât mai simplu posibil să primești compensația.

 

Cine este AirHelp?

AirHelp are peste 400de membri în echipă care te pot ajuta în privința drepturilor pasagerilor aerieni, legislației și reglementărilor aplicabile. Din 2013, am ajutat 3 milioane de pasageri să obțină compensațiile la care aveau dreptul.

Suntem liderul global în compensațiile pentru zboruri

253+ milioane

zboruri verificate anul trecut

12+ milioane

de persoane și-au protejat zborurile cu AirHelp+

3+ milioane

de pasageri au primit cu succes compensații

60+

de parteneriate cu cele mai cunoscute branduri de călătorii

AirHelp crede în accesul facil la justiție. De aceea, oferim o politică „dacă nu căștigi, nu plătești comision” – chiar dacă ajungem în instanță pentru tine.

Dacă obținem câștig de cauză, comisionul nostru standard este de 35% din compensație, iar dacă mergem în instanță și câștigăm, percepem doar un supliment de 15%.

Ce documente sunt necesare pentru a face o cerere?

Fiecare companie aeriană poate solicita documente diferite. Ca să-ți fie ușor, îți vom spune exact ce acte sunt necesare pentru cazul tău atunci când începi procesul de revendicare a compensației.

De obicei, se cer confirmarea rezervării și cartea de îmbarcare (electronică sau tipărită).

Checklist pentru depunerea unei reclamații

  • Biletul de îmbarcare cu numărul zborului

  • Confirmarea rezervării

  • Biletele zborului de legătură

  • Orice alte vouchere de călătorie

  • Dovada costurilor suplimentare suportate

  • Fotografii ale panoului de informații despre zbor, inclusiv data și ora

  • Dacă este posibil, confirmare/declarație scrisă din partea companiei aeriene cu privire la motivul întârzierii

Revendică despăgubirea acum!

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești

Cât durează procesul de revendicare a despăgubirii?

Obținerea compensației poate dura de la câteva săptămâni până la câteva luni sau mai mult – totul depinde de răspunsul companiei aeriene și dacă cererea ajunge sau nu în instanță. Te vom ține la curent cu fiecare etapă a procesului.

Există un termen limită pentru depunerea cererii?

Dreptul la compensație în baza UK 261 expiră în 6 ani, conform legislației britanice.

Mai multe despre drepturile pasagerilor aerieni:

Drepturile Pasagerilor Aerieni

Mai multe companii aeriene de la care să primești despăgubire cu ajutorul nostru: