Protecția Pasagerilor Aerieni Conform Legilor din SUA

Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor
Până la 600 € de persoană
Pentru întârzieri, anulări și altele
Verifică-ți zborul în 2 minute
Conform legislației americane privind drepturile pasagerilor aerieni, călătorii din SUA sunt protejați în cazuri precum refuzul la îmbarcare sau probleme legate de bagaje. Din păcate, pentru alte tipuri de perturbări de zbor, drepturile pasagerilor în SUA sunt limitate. De aceea, pasagerii apelează adesea la legi mai solide, cum este Regulamentul european EC 261, pentru a obține compensații în caz de anulări sau întârzieri.
Indiferent de destinația zborului, Instrumentul de Verificare a Compensației AirHelp îți spune în câteva minute dacă ai dreptul la despăgubiri.
Despăgubiri conform legislației americane privind pasagerii aerieni
Ce drepturi au pasagerii în SUA?
Spre deosebire de UE sau Canada, SUA nu are o reglementare unică care să acopere toate drepturile pasagerilor aerieni. În realitate, cea mai mare parte a protecției pasagerilor se bazează pe dreptul contractual. Cu alte cuvinte, ești protejat doar în măsura în care compania aeriană americană a inclus aceste drepturi în Condițiile de Transport sau Termenii și Condițiile sale. Prin urmare, este important să citești acele documente cu atenție!
Fără un set minim de drepturi stabilit prin lege, condițiile de transport variază de la o companie aeriană la alta, iar majoritatea nu oferă compensații directe pentru zboruri întârziate sau anulări. Unele companii pot oferi compensații ca gest de bunăvoință, dar pasagerii trebuie să formuleze cereri solide.
Mai există câteva legi unice de care călătorii din SUA trebuie să știe neapărat atunci când zboară. De exemplu, Legea SUA care asigură călătorilor o compensație dacă li se refuză îmbarcaea din cauza supra-rezervării (overbooking), dacă avionul rămâne blocat pe pistă (tarmac delay) sau dacă o companie aeriană americană se face responsabilă de pierderea, deteriorarea sau întârzierea bagajului.
Ce compensație poți primi?
Dacă o companie aeriană din SUA îți refuză îmbarcarea sau te „dă la o parte” de pe un zbor, ai dreptul la despăgubiri. Chiar dacă liniile aeriene au voie să-și suprarezerve zborurile (adică vând mai multe bilete decât locuri disponibile), legea le obligă să îți plătească până la 1.350 USD compensație dacă nu mai au un loc disponibil pentru tine în acel zbor. Despăgubirea ar trebui să îți fie plătită pasagerilor direct în aeroport, pentru a evita orice întârziere.
Ajutăm frecvent pasagerii din SUA să obțină până la 600 €, în USD, despăgubire pentru întârzieri sau anulări, în baza unor reglementări internaționale precum Regulamentul CE 261 din Europa. Chiar și dacă ai zburat pe plan intern, uneori poți primi compensații pentru întârzieri sau anulări de ultim moment, chiar dacă în SUA nu există o lege clară care să te protejeze în aceste cazuri. Asta pentru că unele companii aeriene pot fi convinse să îți ofere compensații sub formă de vouchere, mile de zbor sau reduceri, ca gest de bunăvoință.
Dacă ai avut un zbor întârziat sau anulat în SUA, încearcă Instrumentul nostru de Verificare a Despăgubirilor. Îți vom cere câteva informații despre ce s-a întâmplat și îți vom spune dacă ai șanse mari să obții o plată din partea companiei aeriene.
Drepturile pasagerilor in SUA: detalii
Legile din SUA cu privire la refuzul îmbarcării
În SUA, este destul de obișnuit ca liniile aeriene să vândă mai multe bilete decât locuri disponibile într-un avion – o practică numită suprarezervare. De cele mai multe ori, nu apare nicio problemă, pentru că nu toți pasagerii se prezintă efectiv la îmbarcare. Însă, dacă toți pasagerii se înregistrează, compania aeriană poate fi nevoită să refuze îmbarcarea unor pasageri – chiar și a ta. Aceasta este o situație de refuz la îmbarcare din cauza suprarezervării.
Pentru că suprarezervarea este o practică atât de răspândită în SUA, există în vigoare legi stricte care garantează ca pasagerii să fie despăgubiți corespunzător. Dacă ți se refuză îmbarcarea în SUA, ai putea avea dreptul la o despăgubire de până la 1.350 USD pentru suprarezervare.
Pe lângă asta, compania aeriană este obligată să te reprogrameze gratuit pe un alt zbor cât mai curând posibil.
Aceste reguli nu se aplică doar cetățenilor americani – orice pasager care pleacă de pe un aeroport din Statele Unite, indiferent cu ce companie zboară, are dreptul la această compensație.
Companiile aeriane ar trebui să îți explice situația și să îți ofere despăgubirea atunci când ți se refuză îmbarcarea. Dacă nu ai primit nicio compensație și nu ai renunțat voluntar la locul tău, te putem ajuta să obții banii care ți se cuvin.
Întârzieri pe pistă, după îmbarcare
Deși legile SUA nu fac referire în general la zborurile întârziate, există legi cu privire la ce se întâmplă atunci când zborul este întârziat după îmbarcare. Pasagerii nu au dreptul la despăgubiri, dar există reguli stricte în SUA pentru a se asigura că primesc îngrijirea corespunzătoare, cum ar fi:
Dacă întârzierea după îmbarcare durează 2 ore, pasagerilor trebuie să li se asigure hrană, apă, toalete funcționale și îngrijiri medicale, dacă este necesar.
Dacă întârzierea după îmbarcare durează 2 ore în SUA, pasagerilor trebuie să li se ofere opțiunea de a debarca.
Există, totuși, anumite excepții de la aceste reguli, deci, regulile de mai sus nu se aplică în următoarele circumstanțe:
Dacă pilotul stabilește că există un motiv bine întemeiat pentru a menține pasagerii în avion, cum ar fi cele legate de siguranță sau securitate.
În cazul în care controlul traficului aerian consideră că rularea către un loc unde pasagerii pot debarca ar perturba semnificativ operațiunile din aeroport.
Probleme cu bagajele pe zborurile interne din SUA
Pasagerii zborurilor din SUA au drepturi clare de a fi rambursați în ceea ce privește bagajele deteriorate, întârziate sau pierdute, drepturi care se aplică și atunci când zburați între orașe din SUA. Aflați exact la ce aveți dreptul pe pagina noastră de compensații pentru bagajele întârziate.
Reclamații conform legislației americane privind zborurile cu ajutorul AirHelp
AirHelp te poate ajuta dacă:
Ți s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării și nu ai primit despăgubiri.
Ai avut parte de un zbor intern în SUA care a avut o întârziere de peste 4 ore.
Zborul cu probleme a fost efectuat în ultimii 3 ani.