
Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor
Până la 600 € de persoană
Pentru întârzieri, anulări și altele
Verifică-ți zborul în 2 minute
Adesea, pasagerii aerieni nu știu că au dreptul la despăgubiri în numerar atunci când călătoria cu avionul merge prost.
Nu fi unul dintre ei.
AirHelp te poate ajuta să obții despăgubiri dacă:
Ești într-un zbor care aterizează sau decolează în Brazilia
Zborul tău a fost suprarezervat și ți s-a refuzat îmbarcarea – SAU – a fost întârziat – SAU – a fost anulat
Compania aeriană nu ți-a oferit posibilitatea de comunicare, băuturi răcoritoare sau cazare
Zborul a avut loc în ultimii 5 ani (2 ani pentru zboruri internaționale)
Ce valoare pot avea despăgubirile?
În cazuri anterioare, când pasagerii au avut perturbări ale zborurilor, i-am ajutat să obțină despăgubiri de până la 1.550 € (per pasager).
| Valoarea compensației | |
|---|---|
| Zbor întârziat | Până la 1.550 € de persoană |
| Zbor anulat | Până la 1.550 € de persoană |
| Refuz la îmbarcare | Până la 600 € de persoană |
Este important de menționat că legislația braziliană nu specifică cuantumul despăgubirii la care au dreptul călătorii aerieni în cazul întârzierii sau anulării zborului. Despăgubirea pe care o poate primi un călător e stabilește în funcție de circumstanțele individuale.
Diferiți factori care afectează zborurile pot modifică valoarea compensației la care aveți dreptul.
Acești factori includ durata călătoriei, asistența oferită de compania aeriană (sau lipsa acesteia) și motivul perturbării zborului. Ai putea ajunge să primești mai puțin , sau mai mult decât sumele afișate aici.
Compensații pentru zboruri în Brazilia
Despăgubiri pentru întârzierea zborului în Brazilia — Când ți se cuvine despăgubire pentru întârziere?
Dacă zborul tău în Brazilia este întârziat cu 4 ore sau mai mult, ai putea fi eligibil pentru despăgubiri.
Conform legislației braziliene, dacă zborul tău este întârziat cu 1 oră, aveți dreptul la asistență din partea companiei aeriene, ce include facilități de comunicare. După 2 ore ai dreptul la mâncare și băuturi. Iar după o întârziere de 4 ore, ai dreptul la un zbor alternativ către destinația ta și cazare dacă întârzierea este peste noapte.
Dacă nu ți se oferă aceste lucruri de către compania aeriană, poți solicita despăgubiri în numerar, de până la 1.550 € (per pasager).
Despăgubiri pentru anularea zborului în Brazilia — Când ți se cuvine despăgubire pentru anulare?
Este posibil să ai dreptul la o despăgubire de până la 1.550 € (per pasager) dacă zborul tău este anulat din scurt. Mai ales în cazul în care compania aeriană nu îți oferă UNUL dintre următoarele lucruri:
Un alt zbor
Rambursarea biletului de avion pe care l-ai plătit, inclusiv taxele de transport
Alte mijloace de transport rezonabile pentru a-ți continua călătoria
Despăgubiri pentru suprarezervarea zborurilor în Brazilia — Când ți se cuvine despăgubirea?
În cazul unei zbor suprarezervat, dacă pasagerului i se refuză îmbarcarea și nu renunță în mod voluntar la locul său, compania aeriană trebuie să plătească despăgubiri.
Pentru zborurile internaționale, suma poate ajunge la 600 €, iar pentru zborurile interne, la 300 €.
Cum să soliciți despăgubiri cu AirHelp?
AirHelp simplifică procesul de solicitare a despăgubirilor. Completează câteva detalii despre zbor, spune-ne ce s-a întâmplat, iar echipa noastră de experți în soluționarea cererilor de despăgubire se va ocupa de tot.
Vom verifica detaliile zborului și vom construi dosarul pentru întocmirea cererii. Ne vom ocupa de toate negocierile cu compania aeriană în numele dumneavoastră.
Despre AirHelp
Misiunea noastră este să ajutăm pasagerii aerieni. Din 2013, am ajutat peste 16 milioane de călători care au fost afectați de perturbări ale zborurilor.
Fie că este vorba de întârzieri, anulări, conexiuni pierdute sau refuz la îmbarcare — echipa noastră de experți în drepturile pasagerilor aerieni îi ajută pe călătorii din întreaga lume să obțină despăgubiri atunci când călătoria lor este afectată și nu decurge conform planurilor.
De ce să folosești AirHelp?
Solicitarea de despăgubiri pentru zborurile din Brazilia prin intermediul companiei aeriene sau al unui avocat poate fi stresantă, motiv pentru care AirHelp este aici pentru a te ajuta.
| Singur sau cu un avocat | Cu AirHelp |
|---|---|
| ❌ Jargon juridic confuz (reglementările privind drepturile pasagerilor aerieni sunt complexe) | ✔️ Simplificăm legislația, iar tool-ul nostru online de verificare este ușor de utilizat și te anunță rapid dacă ești eligibil pentru despăgubiri |
| ❌ Proces lung și dificil (documente și apeluri) | ✔️ Ne ocupăm de tot pentru tine - și te ținem la curent pe parcurs |
| ❌ Onorariile avocaților sunt scumpe - și trebuie să le plătești chiar dacă pierzi | ✔️ Percepem comisionul doar dacă reușim să îți obținem despăgubirea. |
| ❌ Șanse mai mici de succes (este foarte ușor pentru companiile aeriene să ignore cererea de reclamație a pasagerilor) | ✔️ Deja am ajutat deja peste 16 milioane de pasageri din întreaga lume |
Compensații și drepturile pasagerilor brazilieni
În Brazilia, drepturile pasagerilor aerieni sunt reglementate de Agenția Națională a Aviației Civile (ANAC). Acest lucru înseamnă că, indiferent dacă aveți un zbor intern brazilian sau un zbor internațional care sosește sau pleacă de pe un aeroport din Brazilia, există legi care vă protejează și solicită companiilor aeriene să nu vă abandoneze.
Înainte de 2016, Rezoluția ANAC 141 și Portaria 676/GC – 5, din mai 2000, reprezentau regulamentul care guverna drepturile și obligațiile aplicabile zborurilor cu plecare și sosire în Brazilia. În 2016, aceste reglementări vechi au fost înlocuite de ANAC 400.
Acest nou regulament explică nivelul de îngrijire și asistență pe care companiile aeriene ar trebui să ți-l acorde ca pasager. De asemenea, detaliază despăgubirile la care ai dreptul în cazul refuzului la îmbarcare.
Acest tip de sprijin, în care o companie aeriană este obligată să plătească pentru a minimiza disconfortul tău în aeroport, este cunoscut sub numele de „asistență materială”.
Dacă o companie aeriană nu îți oferă această asistență materială, așa cum este menționată în ANAC 400, atunci, conform Codului Consumatorilor din Brazilia, poți solicita despăgubiri pentru daunele materiale. În plus, ai dreptul să ceri și așa-numitele „daune morale” – o sumă de bani menită să compenseze tratamentul inadecvat.
Daunele morale sunt, practic, compensații pentru stresul și suferința prin care treci atunci când întâmpini probleme legate de zbor.
Aici intervine AirHelp, ca să lupte pentru drepturile tale ca pasager. Ne folosim expertiza și cunoștințele pentru a ne asigura că primești despăgubiri în numerar atunci când zborul nu decurge conform planului.