Compensații pentru zboruri în Arabia Saudită

Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor
Până la 600 € de persoană
Pentru întârzieri, anulări și altele
Verifică-ți zborul în 2 minute
Anulări, întârzieri și suprarezervări: atunci când zborurile nu decurg conform planului, folosește AirHelp pentru a-ți înțelege drepturile și a solicita despăgubirile la care ai dreptul.
Când poți primi despăgubiri?
Conform legislației Arabiei Saudite privind pasagerii aerieni, poți fi eligibil pentru despăgubiri pentru zborurile interne și internaționale care sunt anulate, întârziate cu peste 3 ore sau suprarezervate, dacă acest lucru duce la refuzul îmbarcării. Legea te protejează dacă:
Zborul tău decolează din Arabia Saudită, indiferent de compania aeriană cu care zbori.
Zborul tău spre Arabia Saudită este operat de o companie aeriană națională.
Eligibilitatea ta nu este afectată de vârstă, naționalitate sau dacă biletul a fost redus ori a făcut parte dintr-o ofertă turistică.
Când și cum poți depune o cerere
Toate cererile trebuie depuse la compania aeriană în termen de 60 de zile.
Transportatorul aerian este obligat să răspundă pasagerilor în termen de 14 zile, și să le furnizeze un timp estimat de procesare a cererii și un număr de referință pentru reclamație.
Dacă este necesar, pasagerii pot transmite reclamații și reclamații către Autoritatea Generală a Aviației Civile (GACA) folosind numărul de referință furnizat de compania aeriană.
În cazul în care compania aeriană nu răspunde în termen de 14 zile, problema poate ajunge în instanță.
Acest proces complicat poate părea descurajant, dar AirHelp îl poate face simplu și lipsit de stres, ocupându-se de toate aceste detalii în numele tău.
Îți vom spune în doar câteva minute, gratuit, dacă ai dreptul la despăgubiri. Iar depunerea unei cereri la noi este complet lipsită de riscuri, deoarece percepem un comision doar atunci când câștigăm.
La ce valoare poate ajunge despăgubirea?
Suma compensației pe care ai putea s-o primești depinde de ce s-a întâmplat cu zborul tău. Poți consulta regulile privind perturbările comune mai jos.
De asemenea, este bine de știut că, dacă ți se datorează o compensație, compania aeriană este obligată să ți-o plătească în termen de 15 zile.
Despăgubiri pentru zboruri întârziate
| Cât de mult ai întârziat? | Despăgubire |
|---|---|
| Întârziere de 3-6 ore | €60 |
| Mai mult de 6 ore | €180 |
Întârzierea se calculează în funcție de cât de târziu ai ajuns la destinație, comparativ cu ora de sosire programată inițial. Dacă zborul nu a mai fost operat, atunci primești sumele afișate în tabelul cu zboruri anulate.
Despăgubiri pentru zborurile anulate
| Când a fost anunțată anularea zborului? | Despăgubire |
|---|---|
| Cu 60 de zile - 14 zile înainte | 50% din valoarea biletului (approx: 200 €) |
| Cu 14 zile – 24 de ore înainte | 75% din valoarea biletului (approx: 300 €) |
| Cu mai puțin de 24 de ore înainte | 150% din valoarea biletului (approx: 600 €) |
Primești această compensație dacă nu ai putut zbura din cauza anulării zborului. Sunt bani pe care îi primești pe lângă rambursarea integrală a prețului plătit pentru biletul de avion!
Compensații pentru alte perturbări de zbor
| Ce s-a întâmplat? | Despăgubire | |
|---|---|---|
| Refuz la îmbarcare | Dacă nu vi se oferă un zbor alternativ în termen de 2 ore | 200% din valoarea biletului |
| Downgrade | Pasagerul acceptă downgrade-ul | 50% din diferența de preț |
| Downgrade | Pasagerul solicită rezilierea contractului | 200% din valoarea biletului |
| Escală suplimentară | Dacă este adăugat după achiziționarea biletului | €100 pentru fiecare escală |
Când nu ești eligibil pentru despăgubire?
Criteriile de mai sus nu se aplică dacă anularea sau întârzierea se datorează:
Motivelor legate de securitate și siguranță, bazate pe rapoartele GACA aprobate
Forței majore
GACA este cea care trebuie să declare ce constituie o forță majoră, dar, de obicei, forța majoră reprezintă o circumstanță neobișnuită, imprevizibilă și inevitabilă.
Chiar și în cazurile în care compania aeriană nu trebuie să îți plătească despăgubiri, are obligația de a te informa constant cu privire la cele mai recente actualizări și modificări ale zborurilor, precum și de a-ți oferi îngrijirea și sprijinul necesar în caz de perturbări.
Deci, când ești eligibil pentru despăgubire?
Acestea sunt doar câteva dintre cauzele perturbărilor care nu sunt considerate forță majoră și pentru care, ca pasager afectat, poți avea dreptul la despăgubiri.
Defecțiunea tehnică a aeronavei
Condiții operaționale
Probleme cu orarul cauzate de compania aeriană sau de angajații acesteia
Acestea sunt doar câteva din cazurile ce nu sunt considerate Forță Majoră, sau Circumstanțe Extraordinare pentru care pasagerii afectați pot fi eligibili pentru despăgubiri.
Ce asistență trebuie să îți ofere compania aeriană?
Dacă zborul tău este întârziat cu o anumită perioadă de timp, compania aeriană are obligația să îți ofere asistență și servicii esențiale. Dacă, în schimb, nu ți se oferă îngrijirea necesară, ești eligibil pentru despăgubiri.
| Timp de așteptare | Compania aeriană trebuie să furnizeze | Compensații (dacă nu este asigurată asistența) |
|---|---|---|
| 1 oră | Băuturi răcoritoare și gustări | ~€12 |
| 3 ore | Mese | ~€36 |
| 6 ore | Cazare și transport până la aceasta | ~€600 |
În cazul anulării unui zbor, când pasagerul se află deja la aeroport, transportatorul aerian este, de asemenea, obligat să îi găsească un zbor alternativ.
Cui nu ar trebui să i se refuze îmbarcarea?
În situații precum suprarezervarea, anumitor pasageri nu ar trebui să li se refuze îmbarcarea. Aceștia sunt:
Pasagerii cu nevoi speciale
Pasagerii cu dizabilități
Rudele de gradul întâi sau lucrătorii casnici care îi însoțesc
Minorii neînsoțiți
Grupurile de călătorie
În plus, nu ar trebui să ți se refuze îmbarcarea dacă există un loc disponibil la o clasă superioară pe același zbor. În acest caz, compania aeriană este obligată să îți ofere un upgrade gratuit.
Drepturile tale ca pasager cu nevoi speciale
Dacă ți se refuză îmbarcarea și ești considerat un pasager cu nevoi speciale, compania aeriană trebuie să îți asigure un zbor direct sau cu escală către destinația ta finală, astfel încât să ajungi la ora programată inițial.
Dacă pasagerului i se refuză îmbarcarea și compania aeriană nu ia măsurile necesare, clientul poate solicita despăgubiri în valoare de 200% din valoarea biletului său la momentul achiziționării.
Reclamații pentru bagaje și întârzieri după îmbarcare
Dacă bagajul tău este pierdut, deteriorat sau întârziat, ai dreptul la următoarele compensații:
Dacă bagajul tău ajunge a doua zi: aproximativ 180 €
Pentru fiecare zi suplimentară: aproximativ 70 € (până la un maxim de ~1.900 €)
Pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor: ~1.900 €
Dacă bagajul tău nu ajunge în termen de 21 de zile, acesta este considerat pierdut. Poți depune o reclamație pentru bagaje și dacă zborul tău sosește în Arabia Saudită cu o companie aeriană străină. Dacă declari obiecte de valoare înainte de înregistrarea bagajului, folosind formularele corespunzătoare, despăgubirea va fi calculată pe baza valorii declarate în aceste formulare.
În cazul întârzierilor după îmbarcare, pasagerii trebuie să aibă acces la toalete, aer condiționat adecvat, mâncare și băutură, precum și posibilitatea de a comunica tot timpul.
Pasagerilor li se permite să debarce după 3 ore, cu excepția cazului în care există un motiv bine întemeiat să nu o facă. Dacă pasagerii nu mai doresc să zboare pe ruta respectivă, pot considera zborul anulat și pot solicita despăgubiri.
Drepturile tale ca pasager în Arabia Saudită
În Arabia Saudită, ești protejat de Departamentul pentru Protecția Clienților (CPD) din cadrul Autorității Generale a Aviației Civile (GACA). CPD primește, analizează și gestionează reclamațiile împotriva companiilor aeriene, atâta timp cât problema se încadrează în drepturile pasagerilor prevăzute în politica GACA.
Asta înseamnă că există legi care te protejează atunci când te confrunți cu perturbări de zboruri.
Regulamentul GACA susține aceste drepturi ale pasagerilor aerieni. În cazul în care compania aeriană nu respectă contractul de zbor, poți depune o plângere către o instanță competentă. Instanța va analiza amploarea prejudiciului și va decide cuantumul despăgubirii.