Excelent

228.346

recenzii pe

Trustpilot

Overbooking sau Suprarezervare Hisky – Află ce drepturi ai

Verifică despăgubirea
Overbooking sau Suprarezervare Hisky – Află ce drepturi ai

Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor

  • Până la 600 € de persoană

  • Pentru întârzieri, anulări și altele

  • Verifică-ți zborul în 2 minute

AirHelpCompanii-aeriene
H7

Suprarezervarea la HiSky este o practică ce poate lăsa pasagerii fără loc, chiar dacă au un bilet valid. Este o situație relativ frecventă, deoarece companiile aeriene au dreptul de a vinde mai multe bilete decât locuri disponibile. Dar nu îți face griji: pasagerii cărora li se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării au dreptul la despăgubire conform UK 261 și CE 261. Iată cum funcționează!

Verifică despăgubirea

Aspecte cheie

Drepturile tale în caz de suprarezervare Hisky

Dacă Hisky îți refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării, Regulamentul CE 261 te protejează cu o compensație de până la 600 €, calculată în funcție de distanța zborului.

Compania aeriană Hisky trebuie, de asemenea, să îți ofere re-încadrare pe primul zbor disponibil sau să îți ramburseze biletul dacă decizi să nu mai călătorești.

Pe durata așteptării din aeroport, Hisky trebuie să îți ofere asistență - mese, băuturi, posibilitatea de comunicare și, dacă e necesar, cazare la hotel și transport.

Atenție dacă renunți cu buna stiință: dacă accepți voluntar să cedezi locul, de exemplu în schimbul unor vouchere, îți pierzi dreptul la compensație.

AirHelp te ajută să obții compensația pentru suprarezervare la Hisky. Fără birocrație, fără riscuri: dacă nu câștigăm, nu ne datorezi nimic.


Care sunt drepturile tale în caz de suprarezervare )overbooking) la HiSky?

Dacă ți s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării pe un zbor HiSky, ești protejat de Regulamentul (CE) 261/2004 al Uniunii Europene. Această lege îți acordă dreptul la o compensație de până la 600 €, însă există și alte aspecte importante.

Dacă renunți voluntar la locul tău (de exemplu, în schimbul unui voucher), pierzi dreptul la compensație pentru îmbarcare refuzată conform Regulamentului CE 261/2004.

Rezumatul drepturilor tale în caz de suprarezervare Hisky:

1. Re-încadrare pe un alt zbor

HiSky trebuie să te transporte pe primul zbor disponibil spre destinația ta, fără costuri suplimentare – chiar și într-o clasă superioară, dacă este necesar.

2. Rambursarea biletului

Dacă ți se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării și alegi să nu accepți un zbor alternativ, ai dreptul la rambursarea integrală a biletului. Dacă ai un bilet dus-întors, și segmentul de retur neutilizat poate fi rambursat.

3. Compensație financiară

Dacă Hisky îți refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării, Regulamentul CE 261 îți oferă dreptul la o compensație de până la 600 €, în funcție de distanța zborului.

4. Asistență în aeroport

Dacă nu poți urca în avion sau accepți să călătorești cu un zbor ulterior, HiSky este obligată să îți ofere:

  • Mese și băuturi

  • Apeluri telefonice și emailuri

  • Cazare la hotel și transport dacă zborul alternativ pleacă a doua zi

5. Dreptul la informare

Compania aeriană trebuie să te informeze clar despre:

  • Drepturile tale de pasager;

  • Motivul refuzului îmbarcării din cauza suprarezervării;

  • Procedura de urmat pentru a solicita compensația

Ai fost refuzat la îmbarcare din cauza suprarezervării (overbooking)?

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Ce să faci dacă HiSky îți suprarezervă zborul?

Ce se întâmplă dacă îți cedezi locul voluntar

În caz de suprarezervare, HiSky trebuie să întrebe la poarta de îmbarcare dacă există pasageri dispuși să își cedeze voluntar locul.

  • În schimb, compania aeriană oferă de obicei beneficii precum vouchere sau credite de călătorie.

  • HiSky trebuie apoi fie să te reubice pe următorul zbor disponibil (dreptul la redirecționare), fie să îți ramburseze biletul.

  • Ai de asemenea dreptul să primești asistență în aeroport.

  • Totuși, dacă îți cedezi locul voluntar, renunți la dreptul la compensație financiară.

Dacă nu există suficienți voluntari, HiSky va decide căror pasageri li se refuză îmbarcarea.

Ce se întâmplă — și ce trebuie să faci — dacă HiSky îți refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării

Iată un rezumat al pașilor pe care trebuie să îi urmezi dacă HiSky ți-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării (overbooking-ului):

  1. Păstrează toate documentele de călătorie.

  2. Cere o confirmare scrisă că îmbarcarea ți-a fost refuzată din cauza suprarezervării.

  3. Invocă-ți dreptul la asistență în aeroport.

  4. Solicită un zbor alternativ (dreptul la re-încadrare) sau rambursarea biletului.

  5. Păstrează toate bonurile și facturile pentru cheltuielile suplimentare, ca să poți cere rambursarea lor.

  6. În final, depune o cerere de compensație.

Folosește calculatorul nostru de compensație de mai jos pentru a afla suma la care ai putea avea dreptul.

Îți apărăm drepturile de pasager aerian

Verifică despăgubirea

Află ce compensație poți primi

1 Călător(i)

250 €

până la 1.500 km

400 €

1.500 — 3.500 km

600 €

de la 3.500 km


Suprarezervare la HiSky: ce compensație poți solicita?

Valoarea compensației pentru suprarezervare, stabilită prin Regulamentul (CE) 261, depinde de doi factori principali:

  1. Distanța zborului;

  2. Dacă zborul este în interiorul UE sau nu.

Tabelul de mai jos îți oferă o prezentare clară a compensației la care ai putea avea dreptul, în funcție de detaliile zborului tău:

DistanțăDespăgubire
Zboruri de până la 1.500 km sau mai puținPână la 250 €
Zboruri între 1.500 km și 3.500 kmPână la 400 €
Zboruri peste 3.500 kmPână la 600 €

Aceste sume nu depind de prețul pe care l-ai plătit pe biletul de avion, ci reprezintă sume fixe, în funție de acești doi factori..
De exemplu, dacă ai cumpărat un zbor Roma–Budapesta (sub 1.500 km) și ai plătit 100 €, compensația pentru suprarezervare va fi tot 250 €.


Cum să soliciți compensație pentru suprarezervarea la HiSky

Poți solicita despăgubirea pentru suprarezervare direct la HiSky — compania aeriană este obligată prin lege să îți explice procedura corectă atunci când depui o reclamație.

Alternativ, poți apela la AirHelp, pentru a-ți crește șansele de succes și pentru a face procesul mult mai rapid și mai simplu. Din 2013, am ajutat peste 3 milioane de pasageri să obțină compensația care li se cuvenea.

În plus, beneficiezi de mai multe avantaje:

  • Ne ocupăm noi de toată documentația în numele tău

  • Te ținem informat despre progresul cererii tale

  • Fără risc: plătești un comision doar dacă obții despăgubirea (no win, no fee)

Ai nevoie doar de trei clicuri ca să începi:

Obține despăgubirea în 3 pași

Depune cererea

Pasul 1

Depune cererea

Noi facem acest proces sigur, ușor și rapid.

Ne ocupăm noi de tot

Pasul 2

Ne ocupăm noi de tot

Construim un caz solid și negociem cu compania aeriană.

Primești bănuții

Pasul 3

Primești bănuții

Dacă nu câștigi, nu plătești nici o taxă.

Verifică despăgubirea!

Cât timp ai la dispoziție pentru a solicita despăgubirea și când nu este aceasta acordată?

În majoritatea cazurilor, ai la dispoziție până la 3 ani pentru a depune o cerere de compensație către HiSky pentru o situație de suprarezervare. Regulamentul (CE) 261 nu stabilește un termen exact, acesta depinzând de legislația țării în care depui reclamația.

În plus, în caz de refuz la îmbarcare, există situații în care nu se acordă nicio compensație conform Regulamentului CE 261.
Cele două situații principale sunt:

Ești responsabil pentru refuzul la îmbarcare: de exemplu, dacă ajungi prea târziu la poarta de îmbarcare sau nu ai documentele de călătorie necesare, nu ai dreptul la compensație.

Îți cedezi locul voluntar: în acest caz, nu ai dreptul la nicio compensație. Regulamentul CE 261 se aplică doar atunci când îmbarcarea este refuzată fără consimțământul pasagerului.


Cum să eviți să fii afectat de suprarezervarea HiSky

Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să reduci șansele de a fi selectat pentru refuz la îmbarcare în caz de suprarezervare.
Niciunul nu oferă o garanție absolută, dar pot crește considerabil probabilitatea să îți păstrezi locul:

Ți s-a refuzat îmbarcarea? Ai dreptul la despăgubire până la €600

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Întrebări frecvente despre suprarezervarea (overbooking-ul) Hisky

Ce drepturi ai dacă zborul HiSky este suprarezervat și nu ești lăsat să te îmbarci?

Ai dreptul la reîncadrare pe un alt zbor, rambursarea biletului și o compensație între 250 € și 600 €, în funcție de distanța zborului. De asemenea, HiSky trebuie să îți ofere asistență în aeroport: mâncare, băuturi, comunicare și, dacă este necesar, cazare.

Primești compensație dacă îți cedezi locul voluntar?

Nu. Dacă accepți voluntar să renunți la loc în schimbul unui voucher sau alt beneficiu, pierzi dreptul la despăgubirea prevăzută de Regulamentul CE 261.

Ce trebuie să faci dacă HiSky îți refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării?

Trebuie să păstrezi toate documentele de călătorie, să ceri o confirmare scrisă că refuzul a fost cauzat de suprarezervare, să soliciți asistență în aeroport și să ceri fie un zbor alternativ, fie rambursarea. Apoi poți depune o cerere de compensație.

Cât timp ai la dispoziție ca să soliciți despăgubirea pentru suprarezervare la HiSky?

În general, ai până la 3 ani să depui o cerere, în funcție de legislația țării în care depui reclamația.

Este suprarezervarea legală la HiSky?

Da, suprarezervarea este legală. Totuși, HiSky este obligată să respecte drepturile tale garantate prin Regulamentul CE 261, inclusiv acordarea unei compensații dacă ți se refuză îmbarcarea fără consimțământul tău.

Cum poți evita să fii afectat de suprarezervarea HiSky?

Poți reduce riscul dacă faci check-in cât mai devreme, alegi un loc în avion, ești înscris în programul de fidelizare, predai bagajul la cală și ajungi devreme la poarta de îmbarcare. De asemenea, zborurile de dimineață sunt mai puțin predispuse la suprarezervare.


Întârzieri și anulări recente

Dată

Număr zbor

Companie aeriană

Rută

Stare

12.12.2025

22:20

H7484

Taron-Avia

Milan (BGY)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

12.12.2025

19:10

H7483

Taron-Avia

Chisinau (RMO)

Milan (BGY)

AnulatVerifică despăgubirea

11.12.2025

14:10

H7412

Taron-Avia

London (STN)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

11.12.2025

10:00

H7411

Taron-Avia

Chisinau (RMO)

London (STN)

AnulatVerifică despăgubirea

09.12.2025

15:10

H7422

Taron-Avia

Istanbul (IST)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

09.12.2025

14:10

H7412

Taron-Avia

London (STN)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

09.12.2025

12:30

H7421

Taron-Avia

Chisinau (RMO)

Istanbul (IST)

AnulatVerifică despăgubirea

09.12.2025

10:00

H7411

Taron-Avia

Chisinau (RMO)

London (STN)

AnulatVerifică despăgubirea

08.12.2025

21:40

H7458

Taron-Avia

Tel Aviv-Yafo (TLV)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

08.12.2025

18:00

H7457

Taron-Avia

Chisinau (RMO)

Tel Aviv-Yafo (TLV)

AnulatVerifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul
  • H7484

    Taron-Avia

    Anulat

    Milan

    Chisinau

    BGY

    RMO

    12.12.2025

    22:20

    Verifică despăgubirea
  • H7483

    Taron-Avia

    Anulat

    Chisinau

    Milan

    RMO

    BGY

    12.12.2025

    19:10

    Verifică despăgubirea
  • H7412

    Taron-Avia

    Anulat

    London

    Chisinau

    STN

    RMO

    11.12.2025

    14:10

    Verifică despăgubirea
  • H7411

    Taron-Avia

    Anulat

    Chisinau

    London

    RMO

    STN

    11.12.2025

    10:00

    Verifică despăgubirea
  • H7422

    Taron-Avia

    Anulat

    Istanbul

    Chisinau

    IST

    RMO

    09.12.2025

    15:10

    Verifică despăgubirea
  • H7412

    Taron-Avia

    Anulat

    London

    Chisinau

    STN

    RMO

    09.12.2025

    14:10

    Verifică despăgubirea
  • H7421

    Taron-Avia

    Anulat

    Chisinau

    Istanbul

    RMO

    IST

    09.12.2025

    12:30

    Verifică despăgubirea
  • H7411

    Taron-Avia

    Anulat

    Chisinau

    London

    RMO

    STN

    09.12.2025

    10:00

    Verifică despăgubirea
  • H7458

    Taron-Avia

    Anulat

    Tel Aviv-Yafo

    Chisinau

    TLV

    RMO

    08.12.2025

    21:40

    Verifică despăgubirea
  • H7457

    Taron-Avia

    Anulat

    Chisinau

    Tel Aviv-Yafo

    RMO

    TLV

    08.12.2025

    18:00

    Verifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul

Mai multe companii aeriene de la care să primești despăgubire cu ajutorul nostru:

Wizz Air