
Scorul AirHelp 2025: cum am realizat clasamentul aeroporturilor?
Clasamentul aeroporturilor din acest an este pregătit — exact la timp pentru sezonul aglomerat al călătoriilor de vară. Indiferent că zbori des, îți planifici următoarea vacanță sau ești doar curios în privința aeroporturilor, aici ai o privire de ansamblu asupra modului în care se prezintă cele mai mari și cunoscute aeroporturi din lume.
Anul acesta, am clasificat 250 de aeroporturi din 68 de țări.
De unde provin datele?
Pentru a oferi un clasament demn de încredere, analizăm atât datele noastre ample despre zboruri, cât și feedbackul direct al pasagerilor despre facilitățile și experiențele din aeroport.
Zborurile analizate au fost efectuate în perioada 1 iunie 2024 până la 31 mai 2025.
Baza noastră de date cuprinde peste 4.000 de aeroporturi, pe care am redus-o la 250, luând în calcul cele mai aglomerate aeroporturi în funcție de traficul de zbor și gradul de popularitate în rândul pasagerilor. Ne propunem să clasificăm principalele aeroporturi ale lumii, dar trebuie să menționăm că unele sunt excluse din cauza lipsei de date.
Am întocmit clasamentul aeroporturilor ținând cont de trei factori importanți. Iată o scurtă prezentare:

Punctualitate
Pentru a-i ajuta pe pasagerii care au parte de întârzieri și anulări, am dezvoltat o bază de date cu informații despre zboruri pe care le considerăm a fi printre cele mai fiabile și precise din lume.
Cu ajutorul bazei noastre de date, identificăm punctualitatea zborurilor – atât la plecare, cât și la sosire – pentru fiecare aeroport.
Punctualitatea reprezintă 60% din scor.
Ce înseamnă „punctualitate” în acest context?
Un zbor care sosește în cel mult 15 minute față de ora planificată este considerat punctual. Pentru clasamentul din acest an, am analizat zborurile de la 1 iunie 2024 până la 31 mai 2025.
Am calculat câte zboruri au fost punctuale și am exprimat acest număr ca procent. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai mare procentul de zboruri punctuale. De exemplu, un scor de 8,5 înseamnă că 85% dintre zboruri au fost punctuale.
Ce face baza de date AirHelp atât de fiabilă?
Datele sunt strânse de la mai mulți furnizori și procesate de noi pentru a crea această bază de date complexă.
Verificăm datele prin mai multe surse de încredere, cum ar fi agenții guvernamentale, date aeroportuare, furnizori de urmărire a zborurilor și resurse istorice pentru a asigura acuratețea bazei de date.
Când identificăm surse conflictuale, nu „estimăm” și nu luăm o medie. În schimb, clasificăm sursele ierarhic și considerăm că are dreptate organizația cu cea mai mare autoritate.

Opinia clientului
Pentru a evalua ce cred pasagerii despre aeroporturi, pur și simplu, i-am întrebat! Am chestionat pasageri din peste 58 de țări și am adunat peste 13.500 de evaluări unice pentru aeroporturi.
Am rugat pasagerii să evalueze aeroporturile pe care le-au folosit cel mai recent în funcție de 4 factori:
Personalul aeroportului
Timpii de așteptare
Accesibilitatea
Curățenia
Am rugat pasagerii să evalueze fiecare aeroport pentru fiecare factor pe o scară de la „foarte bine” la „foarte slab”. Am acordat fiecărei evaluări o valoare numerică și le-am combinat pentru a ajunge la un scor final. Cu cât este mai mare scorul, cu atât mai bine este privit aeroportul conform celor trei criterii.
Opinia clienților reprezintă 20% din scor.

Restaurante și magazine
Ofertele de mâncare și shopping din aeroport pot face diferența între o călătorie plăcută și una obositoare. De aceea, am întrebat pasagerii ce părere au despre magazinele și restaurantele din aeroporturile vizitate.
Pasagerii au evaluat fiecare aeroport pe o scară de la „foarte bine” la „foarte slab”. Am acordat fiecărei evaluări o valoare numerică și am adunat valorile pentru a ajunge la un scor final. Cu cât scorul este mai mare, cu atât pasagerii evaluează mai bine magazinele și restaurantele de acolo.
Restaurantele și magazinele reprezintă 20% din scor.
Scorul final
Luăm în calcul scorul de la fiecare categorie, acordând prioritate punctualității, deoarece considerăm că aceasta este mai importantă decât calitatea serviciilor și opțiunile de mâncare și cumpărături.
Defalcarea punctajului final este următoarea:
Punctualitatea – pondere de 60%
Calitatea serviciilor – pondere de 20%
Restaurante și magazine – pondere de 20%
Înapoi la Clasamentul aeroporturilor din cadrul Scorului AirHelp 2025
Știai că poți solicita despăgubiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate din ultimii 3 ani? AirHelp vrea să te ajute să verifici dacă zborul tău este eligibil – rapid, ușor și fără niciun risc!