Excelent

228.251

recenzii pe

Trustpilot

Rambursare și despăgubire zboruri charter

Verifică despăgubirea
Avion cursă charter surprins aliniat pe pistă, gata pentru decolare

Primește despăgubiri pentru întreruperile zborurilor

  • Până la 600 € de persoană

  • Pentru întârzieri, anulări și altele

  • Verifică-ți zborul în 2 minute

Perioada zborurilor charter nu se încheie la sfârșitul lunii august, ci continuă să fie populare printre zborurile turistice chiar și după lunile de vară, în funcție de cât de căutată este o anumită destinație.

În acest context, este important să știi care sunt drepturile tale de pasager aerian și cum le poți accesa în cazul în care zborul charter pe care l-ai rezervat întâmpină întârzieri, anulări sau probleme cu bagajele. 

Pentru început, este bine să știi că indiferent dacă vorbim de un zbor de linie sau de un zbor charter, drepturile tale sunt garantate prin regulamentul CE 261/2004

sau

Folosește cartea de îmbarcare

Cel mai rapid mod de a-ți verifica eligibilitatea

ÎncărcareScanare

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești

Zbor charter întârziat sau anulat? Află dacă ți se datorează despăgubiri de până la 600 €

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Ce înseamnă zbor charter și ce drepturi ai

Un zbor charter nu este un zbor obișnuit. Asociat mai ales cu perioada vacanțelor, un zbor charter sau un avion charter înseamnă ca o cursă aeriană care a fost închiriată de un touroperator sau de o agenție de turism în colaborare cu o companie aeriană pentru o destinație de vacanță populară, unde cererea este mare. 

Deși este un zbor cu o serie de caracteristici speciale, drepturile pe care pasagerii aerieni le au sunt exact aceleași ca în cazul unui zbor obișnuit. Astfel, în cazul în care ai programată o cursă charter care se dovedește a avea o întârziere de peste 3 ore sau dacă a fost complet anulată, poți să primești următoarele compensații:

  • 250 de euro pentru zboruri pe o distanță de până în 1.500 km;

  • 400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;

  • 600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.

Totuși, la fel ca în cazul zborurilor obișnuite, există câteva excepții în care pasagerii aerieni nu sunt eligibili pentru primirea compensațiilor. Mai exact, compensațiile nu sunt oferite dacă întârzierea sau anularea a fost justificată de anumite condiții excepționale, adică:

  • Zborul a fost anulat din cauza condițiilor meteo nefavorabile;

  • Greve ale industriei aeriene, care nu ar trebui confundate cu grevele angajaților companiei aeriene care operează zborul;

  • Situații politice incerte;

  • Atentate teroriste;

  • Anumite probleme tehnice.

În cazul în care faci o cerere pentru despăgubire, fie ea pentru o cursă charter sau una obișnuită, iar compania aeriană invocă existența unor circumstanțe extraordinare,ea trebuie să dovedească acest lucru.

Solicită o despăgubire de până la 600 € dacă zborul tău a întârziat, a fost anulat sau supra-rezervat în ultimii 3 ani.

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Cum accesezi compensații pentru un zbor charter întârziat

Acum că am stabilit ce este un zbor charter și ce drepturi ai când vine vorba de el, a venit momentul să discutăm despre pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a primi compensațiile pe care le meriți în cazul în care zborul întârzie peste 3 ore. 

Dacă ai o asigurare de călătorie AirHelp+, atunci ne ocupăm noi de toți pașii, astfel încât să-ți primești compensația cât mai repede după raportarea problemei. 

Dacă nu deții o astfel de asigurare, poți în continuare să apelezi la serviciile AirHelp și să completezi formularul pentru solicitarea despăgubirilor, care durează doar câteva minute. După completarea acestui formular putem să stabilim și dacă zborul este eligibil pentru compensații. 

Bineînțeles, la fel ca în cazul oricărei reclamații, poți depune această cerere de compensație direct către compania aeriană care operează zborul, însă, din experiența noastră, companiile aeriene resping aceste cereri, în acest caz fiind necesar să trimiți cazul în instanță. 

Pentru a avea o imagine cât mai clară cu privire la modul în care companiile aeriene preferă să gestioneze astfel de cereri, îți prezentăm două cazuri cu care ne-am întâlnit la AirHelp și pe care am reușit să le câștigăm pentru pasageri:

  • Pentru a se sustrage de la plata compensațiilor, o companie care opera un zbor din Germania a susținut că pasagerul care a solicitat despăgubirea nu există.

  • O altă companie aeriană, care opera un zbor din Finlanda de această dată, a refuzat plata compensațiilor pe motiv că zborul a întârziat din cauza a doi pasageri aflați sub influența alcoolului care au spart un geam. Instanța a stabilit că această întârziere nu este cauzată de un motiv excepțional, iar pasagerii care au depus cereri prin AirHelp au fost despăgubiți. 

Când depui o astfel de cerere pentru despăgubiri este important să ai la îndemână cât mai multe dovezi. Pentru început, o să ai nevoie de cartea de îmbarcare, însă îți vor mai fi de folosit și orice comunicări pe care le-ai avut cu compania aeriană, fotografii cu panoul informativ în care este anunțată întârzierea și orice bonuri cu cheltuieli suplimentare pe care ai fost nevoit să le suporți din cauza întârzierii. 

De asemenea, este important să nu semnezi nimic venit din partea companiei și să nu accepți niciun fel de bonusuri, cum ar fi vouchere pentru zborurile viitoare. În cazul în care accepți gratuități, poți pierde dreptul la compensații. 

Vorbind de gratuități, trebuie să stabilim și că mâncarea, băutura sau cazarea, în cazul întârzierilor lungi, oferite de compania aeriană nu reprezintă gratuități sau bonusuri, ci reprezintă obligații pe care le au față de pasageri. De altfel, îți recomandăm să ceri aceste lucruri de la compania aeriană, iar dacă refuză să păstrezi toate bonurile și chitanțele.


Despăgubiri pentru tot ce înseamnă avion charter anulat

Zborurile charter pot fi anulate la fel ca orice alte zboruri. Există tot felul de probleme cu care companiile aeriene se pot confrunta și care să ducă la anulări, chiar dacă nu e vorba de motive excepționale. 

Pentru început, pe lângă compensații, în cazul unui zbor anulat ai și dreptul la:

  • Mâncare;

  • Băutură;

  • Cazare;

  • Transport la și de la cazare;

  • Acces la metode de comunicare, cum ar fi telefon, e-mail, fax sau SMS.

De asemenea, ești îndreptățit pentru rambursarea biletului și pentru oferirea unui zbor alternativ. În cazul în care îți este oferit un zbor alternativ, compensațiile se modifică după cum urmează:

  • 50% din 250 de euro pentru zboruri pe distanțe de până în 1.500 km, dacă zborul alternativ are loc în mai puțin de 2 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial;

  • 50% din 400 de euro pentru zboruri pe distanțe între 1.500 km și 3.500 km, dacă zborul alternativ are loc în mai puțin de 3 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial;

  • 50% din 600 de euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3.500 km, dacă zborul alternativ are loc în mai puțin de 4 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial.

La fel ca în cazul zborului întârziat, și când vine vorba de un zbor anulat trebuie să urmezi aceiași pași, iar cele mai bune șanse de câștig le ai dacă apelezi la un serviciu specializat, cum e AirHelp.


Despăgubiri pentru bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate

Dacă vorbim de un zbor charter și ce înseamnă de fapt, este clar că există bagaje la cală, iar acolo unde există bagaje, există și riscul ca acestea să fie pierdute, întârziate sau deteriorate în urma călătoriei. Drepturile pe care le ai când vine vorba de problemele care apar cu bagajele tale sunt reglementate prin CE 261/2004 și Convenția de la Montreal.

Procesul pentru accesarea despăgubirilor în cazul bagajelor este puțin diferit de cel pentru zboruri întârziate sau anulate, însă acesta poate fi, de asemenea, dus la bun sfârșit de specialiști, dacă alegi să-ți iei o asigurare pentru bagaje AirLuggage, parte din asigurarea de călătorie AirHelp+. 

Totuși, există un pas pe care este important să-l faci încă de la aeroport, pas care te va ajuta în primirea compensațiilor. Dacă bagajul tău nu a ajuns la destinație sau a ajuns deteriorat, cel mai important pas pe care trebuie să-l faci este să completezi un formular de reclamații denumit Property Irregularity Report, în care raportezi problema pe care ai avut-o cu bagajul și menționezi lucrurile pe care le aveai în bagaj. 

De asemenea, în cazul în care bagajul a întârziat sau a fost pierdut, păstrează toate bonurile și chitanțele pentru bunurile pe care ai fost nevoit să le înlocuiești. 

În cazul în care alegi, totuși, să-ți faci o asigurare AirLuggage, ai câteva beneficii evidente:

  • Primești 100 de euro la câteva ore după ce ai raportat problema, fără să fie nevoie să faci dovada conținutului; 

  • Primești banii indiferent de cât de repede a fost găsit un bagaj întârziat;

  • Primești compensațiile integral, iar noi, ca intermediari, nu păstrăm niciun comision.

Pe lângă toate aceste probleme despre care am discutat în cadrul acestui articol, este esențial să știi că ești eligibil pentru compensații și în cazul în care compania aeriană este vinovată de suprarezervarea zborului, dacă ai legături pierdute din cauza întârzierilor sau dacă ți s-a refuzat îmbarcarea. Toate aceste aspecte sunt reglementate în cadrul CE Nr. 261/2004 și se traduc prin faptul că ai dreptul să primești despăgubiri pentru neplăcerile cauzate de compania aeriană. 

Zborurile charter nu sunt o excepție când vine vorba de problemele de zbor care pot apărea și, prin urmare, compensațiile și drepturile pasagerilor sunt aceleași, la fel și pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a primi despăgubiri.

Apelează la AirHelp pentru a-ți solicita despăgubirea

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Întârzieri și anulări recente

Nicio perturbare raportată

Nicio perturbare raportată

Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul

Mai multe companii aeriene de la care să primești despăgubire cu ajutorul nostru:

Wizz Air