Companii aeriene care acceptă animale în avion: Tot ce trebuie să știi
Animalele de companie devin membrii ai familiei, ne sunt alături la tot pasul și, uneori, suntem nevoiți sau ne dorim să îi luăm în călătoriile pe care le facem cu avionul. Totuși, fiecare companie aeriană are propriile reguli, iar în unele cazuri o astfel de călătorie este imposibilă. De asemenea, drepturile pasagerilor, care sunt reglementate prin CE 261, nu se aplică și animalelor de companie, așa că sunt niște riscuri financiare pe care trebuie să ni le asumăm de la bun început.
În acest articol, vom discuta despre companii aeriene care acceptă câini la bord, dar și alte animale de companie, cât și despre regulile de transport animale cu avionul și prețul la care trebuie să ne așteptăm când vine vorba de biletele pentru patrupezii noștri.
Companii aeriene care acceptă animale de companie la bord
Așa cum am stabilit încă din introducere, nu toate companiile aeriene acceptă prezența animalelor de companie la bord. De exemplu, companiile aeriene WizzAir și Ryanair nu permit, în prezent, accesul animalelor de companie în avion, însă există o excepție: prezența câinilor ghid, care îndeplinesc un scop medical documentat.
De cele multe ori, companiile aeriene au spații dedicate la cală pentru animalele de companie, însă această soluție nu este una privită cu foarte multă deschidere de majoritatea stăpânilor de animale.
Prin urmare, dacă vrei să călătorești cu patrupedul tău, cel mai probabil îți dorești ca acesta să fie alături de tine, în avion.
O companie aeriană care acceptă animale de companie la bord este Tarom, totuși, și aici există câteva reguli pe care stăpânii trebuie să le respecte:
Animalelor trebuie să li se facă check-in și să fie confirmate înainte de îmbarcare;
Animalele trebuie să fie vaccinate și să aibă carnet de sănătate care să ateste acest lucru. Planul de vaccinare trebuie să fie în acord cu cerințele țării în care zbori;
Animalele de companie trebuie să aibă cip;
Animalele trebuie să fie transportate în cuști dure sau de tipul „soft bag”, în funcție de caz.
Cuștile în care urmează să îți transporți animalul de companie trebuie să respecte anumite specificații, după cum urmează:
Interiorul cuștii trebuie să fie cât mai neted, fără părți care pot fi deteriorate de către animalul de companie în timpul zborului;
Cușca trebuie să fie suficient de mare, astfel încât animalul de companie să poată să se ridice și să se întoarcă de pe o parte pe alta;
Podeaua cuștii trebuie acoperită cu covorașe absorbante;
Cușca trebuie să fie dotată cu recipiente pentru mâncare și apă, care pot fi umplute fără să fie nevoie ca aceasta să fie deschisă;
Cușca trebuie să aibă însemne care să avertizeze cu privire la conținut („animale vii”) și să indice felul în care trebuie manipulată.
Când vine vorba de companiile care acceptă prezența animalelor la bord, există unele care au anumite restricții. De exemplu, Air France nu acceptă la bord câinii din rase considerate a fi periculoase.
Prin urmare, este esențial să te interesezi care sunt regulile companiei aeriene cu care urmează să zbori cu privire la transportul animalelor.
Pe lângă aceste reguli de transport animale cu avionul, există încă un aspect care trebuie discutat și anume prețul pe care stăpânul este nevoit să-l plătească.
Prețurile care se practică pentru bilete de avion pentru animale de companie diferă de la o companie aeriană la alta, așa cum era de așteptat, și mai țin cont și de un alt aspect, respectiv durata zborului. De exemplu, la Tarom, prețul biletului pentru un animal de companie la bord variază între 30€ și 100€.
În cazul în care vorbim de câini ghizi, majoritatea companiilor aeriene, inclusiv cele low-cost, permit transportul gratuit al acestora.
Cum să faci călătoria cu animalul de companie mai plăcută pentru acesta
Un animal de companie s-ar putea să fie foarte agitat odată ajuns la aeroport, în cușcă sau în momentul în care avionul decolează. Modul în care animalul tău va reacționa depinde foarte mult de personalitatea acestuia, cât și de alți factori, cum ar fi nivelul lui de socializare sau dacă este obișnuit cu statul în cușcă. Astfel, este posibil ca nivelul de stres al acestuia să fie foarte ridicat.
Pentru a face călătoria mai plăcută pentru patrupedul tău, îți recomandăm ca, în primul rând, să alegi un zbor fără escală, pentru a reduce cât mai mult manipularea lui din sau în avion, în aeroport și, mai mult, să reduci pe cât posibil durata călătoriei.
De asemenea, evită să-i dai animalului tău de companie să mănânce cu cel puțin patru ore înainte de zbor, pentru a nu avea parte de situații neplăcute.
Și o discuție cu medicul veterinar este foarte importantă înaintea unei călătorii cu avionul, mai ales dacă vorbim de prima astfel de călătorie pentru animalul tău de companie. Acesta îți poate da câteva recomandări prețioase, care se pliază exact pe comportamentul câinelui tău, cât și pe istoricul lui medical.
Drepturile pe care le ai ca pasager aerian
Deși animalul tău de companie, în ciuda faptului că este nevoie să plătești un bilet pentru acesta, nu are niciun drept garantat prin CE 261/2004, tu, ca pasager aerian, ai. Astfel, în cazul în care ai o problemă cu zborul pe care l-ai rezervat, mai exact dacă acesta a fost anulat, fără să primești o notificare cu cel puțin 14 zile înainte de data la care acesta era programat, sau dacă are o întârziere mai mare de 3 ore, compania aeriană cu care urma să zbori are obligația de a-ți plăti compensații.
Totuși, nu te aștepta ca aceste compensații să vină de la sine, ci este necesar să-ți cunoști drepturile și să acționezi pentru ca acestea să fie respectate. Poți solicita despăgubiri pentru zborurile cu probleme pe care le-ai avut în ultimii 3 ani.
Compensațiile pe care ai dreptul să le primești sunt calculate în funcție de durata zborului și arată în felul următor:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Mai mult, pentru întârzieri sau anulări, companiile aeriene mai au obligația de a oferi pasagerilor afectați de modificări mâncare, băuturi răcoritoare, cazare, transport la și de la cazare, acces la două apeluri telefonice gratuite sau alte mijloace de comunicare, precum SMS, e-mail sau fax.
Există și unele excepții. În cazul în care zborul a fost anulat din cauza unor „motive excepționale”, precum condiții meteo nefavorabile, riscuri de securitate, greve ale personalului aerian sau anumite probleme tehnice, compania aeriană nu mai este obligată să plătească aceste despăgubiri.
Dacă ai avut un zbor cu probleme în ultimii 3 ani și nu știi dacă ar trebui să primești compensații pentru acesta, completează gratuit formularul AirHelp pentru solicitarea despăgubirilor și îți vom spune dacă ești eligibil.
În cele din urmă, pentru o călătorie cât mai plăcută, este întotdeauna recomandat să apelezi la o asigurare de călătorie AirHelp+ care vine la pachet cu mai multe beneficii. În plus, există opțiunea de a-ți asigura și bagajele prin AirLuggage, pentru a evita tot stresul provocat de bagajele pierdute, întârziate sau deteriorate.
Header Image by Muhammad Afzaal from Pixabay
85% dintre pasageri nu-și cunosc drepturile. Nu fi unul dintre ei.
AirHelp a apărut în: