
Scorul AirHelp: cum am realizat clasamentul companiilor aeriene?
Clasamentul nostru din 2025 al celor mai cunoscute companii aeriene din lume este acum disponibil! În această ediție am comparat statisticile a 117 companii aeriene pentru a descoperi care îți oferă cea mai bună experiență de zbor.
Iată cum se calculează fiecare scor.
Scorul AirHelp combină multe informații! Luăm în considerare statisticile companiilor aeriene privind punctualitatea, opiniile clienților bazate pe propria experiență de zbor și datele noastre unice despre cum reacționează companiile aeriene când zborurile nu decurg conform planului.
Ne propunem să clasificăm cele mai populare și mai cunoscute companii aeriene. Dintr-o listă de peste 800 de companii aeriene din lume, le-am selectat pe cele mai mari, luând în calcul numărul de pasageri și popularitatea. Unele companii aeriene sunt excluse dacă nu reușim să obținem datele necesare.
Ca să-ți fie mai ușor să înțelegi evaluările, prezentăm fiecare dintre cele trei criterii pe care le folosim în Scorul AirHelp pentru companiile aeriene.

Punctualitate
AirHelp menține o bază de date cu date de zbor care se situează printre cele mai fiabile și mai exacte din lume. Folosim baza noastră de date pentru a găsi statistici pentru fiecare zbor între 1 octombrie 2024 și 30 septembrie 2025. Apoi, calculăm câte din zborurile companiei aeriene au fost punctuale.
Punctualitatea reprezintă 33,33% din scor
Ce înseamnă „punctualitate” în acest context?
Considerăm zbor punctual orice zbor care ajunge într-un interval de 15 minute față de ora de sosire anunțată. Am calculat câte zboruri au fost punctuale și am exprimat acest număr ca procent. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai mare procentul de zboruri ajunse la timp. De exemplu, un scor de 8,5 înseamnă că 85% dintre zboruri au fost punctuale.
Ce face baza de date AirHelp atât de fiabilă?
AirHelp colectează date de la mai mulți furnizori comerciali. Combinăm aceste date pentru a crea o bază de date complexe a datelor de zbor.
Pentru a ne asigura că baza noastră de date se numără printre cele mai exacte disponibile, verificăm statisticile noastre cu un număr de surse de încredere, inclusiv agenții guvernamentale, baze de date aeroportuare, furnizori de date de urmărire a zborurilor și resurse istorice.
Dacă descoperim orice diferență între surse, nu „estimăm” o medie a duratei. În schimb, clasificăm sursele ierarhic, considerând că are dreptate organizația cu cea mai mare autoritate.

Opinia clientului
Ca să evaluăm calitatea serviciilor unei companii aeriene, cerem părerea pasagerilor săi.
Am efectuat sute de sondaje în rândul a numeroși pasageri din peste 60 de țări și am colectat peste 11.500 de clasamente pentru companiile aeriene.
Am rugat pasagerii să evalueze companiile aeriene cu care au zburat cel mai recent, în funcție de 5 factori:
echipajul de cabină,
confortul aeronavelor,
curățenia aeronavei,
oferta de produse alimentare,
divertisment la bord.
Pasagerii au evaluat fiecare criteriu pe o scară de la „foarte bine” la „foarte slab”. Am acordat fiecărei evaluări o valoare numerică și am făcut media acestora pentru a ajunge la un scor final. Cu cât este mai mare scorul, cu atât mai bine este privită compania aeriană conform acestor factori.
Opinia clienților reprezintă 33,33% din scor

Procesarea solicitării
Considerăm că o companie aeriană ar trebui evaluată nu numai prin modul în care își tratează pasagerii în mod normal, ci și după cum se comportă cu clienții atunci când lucrurile merg prost. Avem o perspectivă unică asupra acestui fapt mulțumită propriilor noastre date privind modul în care companiile aeriene procesează solicitările valabile de despăgubiri ale clienților.
Pentru a ajunge la un scor, defalcăm activitatea în mai mulți factori:
Cât de probabil este ca o companie aeriană să plătească despăgubiri pentru o solicitare eligibilă
Volumul total de solicitări pe care îl procesează o companie aeriană
Sunt luate în calcul atât comportamentele trecute, cât și cele actuale de procesare a cererilor
Cu cât scorul este mai mare, cu atât compania aeriană a oferit o experiență mai bună.
Procesarea solicitării reprezintă 33,33% din scor
Scorul final
Fiecare dintre categoriile de mai sus contribuie în mod egal la scorul și clasamentul general al companiei aeriene.
Știai că poți solicita despăgubiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate din ultimii 3 ani? AirHelp vrea să te ajute să verifici dacă zborul tău este eligibil – rapid, ușor și fără niciun risc!