Drepturile pasagerilor aerieni


Zborul meu a avut întârziere. Pot solicita despăgubiri?

Eligibilitatea ta pentru despăgubire depinde de reglementările din regiunea în care zbori. AirHelp acceptă solicitări în conformitate cu diverse regulamente de zbor din întreaga lume, inclusiv CE 261 în Europa, ANAC 400 în Brazilia, Arabia Saudităși altele.

Întrucât fiecare regulament are propriile criterii de eligibilitate, cea mai simplă modalitate de a verifica dacă te califici este să utilizezi instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.

În general, poți fi eligibil pentru despăgubire dacă:

  • Zborul tău a avut o întârziere mare, de câteva ore

  • Compania aeriană a fost responsabilă pentru perturbare

  • Ai o rezervare pentru zbor confirmată

  • Depui solicitarea în termenul limită pentru țară


Dacă am pierdut zborul de legătură, am dreptul la despăgubiri?

Eligibilitatea ta pentru despăgubire depinde atât de regulamentele regionale, cât și de faptul dacă zborurile tale de legătură fac parte din aceeași rezervare.

Aceeași rezervare: Dacă toate zborurile au același cod de rezervare, acestea sunt de obicei protejate de regulamentele privind despăgubirea de zbor. Dacă îndeplinești toate celelalte cerințe de eligibilitate, poți beneficia de despăgubire pentru segmentul de zbor perturbat.

Rezervări separate: Dacă zborurile de legătură au fost rezervate separat, acestea sunt tratate ca zboruri individuale. În acest caz, dacă o întârziere la primul segment te face să-l pierzi pe următorul, probabil că incidentul va fi considerat o „neprezentare” și nu se vor aplica despăgubiri.

Dacă nu ești sigur de eligibilitatea ta, utilizează instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.


Zborul meu a fost anulat - am dreptul la despăgubiri?

Eligibilitatea ta pentru despăgubire depinde de reglementările din regiunea în care zbori. AirHelp acceptă solicitări în conformitate cu diverse regulamente de zbor la nivel mondial, inclusiv CE 261 în Europa, ANAC 400 în Brazilia, Arabia Saudită PRPR și multe altele.

Întrucât fiecare regulament are propriile criterii de eligibilitate, cea mai simplă modalitate de a verifica dacă te califici este să utilizezi instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.

În general, poți fi eligibil pentru despăgubire dacă:

  • Zborul tău a fost anulat cu 7-14 zile înainte de plecarea programată

  • Compania aeriană a fost responsabilă pentru perturbare

  • Ai o rezervare pentru zbor confirmată

  • Depui solicitarea în termenul limită pentru țară


Ce este un zbor deviat?

Un zbor deviat este un zbor care urmează o altă rută sau aterizează pe un alt aeroport decât cel programat inițial.

De exemplu, dacă zborul era programat să aterizeze la Londra Heathrow, dar, din anumite motive, aterizează la Londra Gatwick, acesta este considerat un zbor deviat.


Când poți solicita despăgubire pentru o îmbarcare refuzată?

Companiile aeriene trebuie să plătească despăgubire pentru îmbarcare refuzată atunci când acest lucru le este imputabil — cel mai comun exemplu este zborul suprarezervat

Noi nu putem accepta solicitări pentru îmbarcarea refuzată din cauza problemelor cu documentele

Este responsabilitatea pasagerului să se asigure că are documentele corecte necesare pentru a se îmbarca și a intra în țara de destinație. De exemplu:

  • Pașaport valabil sau altă carte de identitate acceptată

  • Viză valabilă

  • Dovada biletului de retur

  • Dovada vaccinării împotriva Covid-19

  • Test Covid-19 cu rezultat negativ 

  • Formular de localizare a pasagerului

Dacă nu poți prezenta companiei aeriene documentele necesare atunci când ți se cer, compania aeriană nu are de ales decât să îți refuze îmbarcarea. În această circumstanță nu se datorează despăgubire deoarece compania aeriană nu are nicio vină. 

Alte situații în care compania aeriană ar putea refuza îmbarcarea și nu are nicio obligație să plătească vreo despăgubire includ:

  • Pasagerii care ajung la poarta de îmbarcare prea târziu

  • Pasagerii care se comportă perturbator


Am dreptul la despăgubiri?

Dacă ai avut un zbor întârziat, anulat sau suprarezervat în ultimii 3 ani, este posibil să fii eligibil pentru despăgubire. Cu toate acestea, legile diferă în funcție de destinația în care călătorești. AirHelp acceptă solicitări în conformitate cu diverse regulamente de zbor din întreaga lume, inclusiv CE 261 în Europa, ANAC 400 în Brazilia, Arabia Saudită PRPRși altele.

Întrucât fiecare regulament are propriile criterii de eligibilitate, cea mai simplă modalitate de a verifica dacă te califici este să utilizezi instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.

În general, poți fi eligibil pentru despăgubire dacă:

  • Zborul tău a avut o întârziere mare, de câteva ore, sau a fost anulat cu 7-14 zile înainte de plecare

  • Compania aeriană a fost responsabilă pentru perturbare

  • Ai o rezervare pentru zbor confirmată

  • Depui solicitarea în termenul limită pentru țară


Se pot primi despăgubiri pentru zborurile întârziate?

Eligibilitatea ta pentru despăgubire depinde de reglementările din regiunea în care zbori. AirHelp acceptă solicitări în conformitate cu diverse regulamente de zbor din întreaga lume, inclusiv CE 261 în Europa, ANAC 400 în Brazilia, Arabia Saudită PRPRși altele.

Întrucât fiecare regulament are propriile criterii de eligibilitate, cea mai simplă modalitate de a verifica dacă te califici este să utilizezi instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.

În general, poți fi eligibil pentru despăgubire dacă:

  • Zborul tău a avut o întârziere mare, de câteva ore

  • Compania aeriană a fost responsabilă pentru perturbare

  • Ai o rezervare pentru zbor confirmată

  • Depui solicitarea în termenul limită pentru țară