Cele mai puse întrebări


Ce se întâmplă dacă compania aeriană mi-a oferit deja despăgubire?

Dacă compania aeriană ți-a oferit deja despăgubire, atunci e grozav! Pur și simplu urmează-le instrucțiunile pentru a-ți obține banii.

Cu toate acestea, în cazul în care compania aeriană îți oferă doar vouchere de călătorie, mile aeriene sau doar o despăgubire parțială, poți fi în continuare eligibil pentru despăgubire. Cel mai simplu mod de a afla este să verifici dacă ești eligibil.


Zborul meu a fost amânat - am dreptul la despăgubiri?

Eligibilitatea ta pentru despăgubire depinde de reglementările din regiunea în care zbori. AirHelp acceptă solicitări în conformitate cu diverse regulamente de zbor din întreaga lume, inclusiv CE 261 în Europa, ANAC 400 în Brazilia, Arabia Saudită PRPRși altele.

Întrucât fiecare regulament are propriile criterii de eligibilitate, cea mai simplă modalitate de a verifica dacă te califici este să utilizezi instrumentul de verificare a eligibilității zborurilor de la AirHelp.

În general, poți fi eligibil pentru despăgubire dacă:

  • Zborul tău a avut o întârziere mare, de câteva ore

  • Compania aeriană a fost responsabilă pentru perturbare

  • Ai o rezervare pentru zbor confirmată

  • Depui solicitarea în termenul limită pentru țară


De ce îmi solicită bani AirHelp pentru a îmi obține despăgubirea?

AirHelp și partenerii noștri oficiali nu îți vor solicita niciodată bani pentru a îți obține despăgubirea de la compania aeriană.

Însă, din păcate, escrocii prin phishing sunt cunoscuți că vizează clienții AirHelp, cerându-le bani chipurile pentru a se ocupa de solicitare.

Securitatea clienților noștri este de maximă importanță. Deci, dacă ești contactat de cineva care pretinde că reprezintă AirHelp, mai ales dacă solicită bani și/sau date cu caracter personal, te rugăm să contactezi echipa noastră de asistență pentru clienți. Canalele noastre oficiale de comunicare sunt pe pagina noastră de contact.


Există o limită de timp în care se poate depune o solicitare pentru un zbor perturbat?

Termenul pentru depunerea unei solicitări depinde de țara în care este depusă solicitarea. Iată o scurtă prezentare:

Uniunea Europeană

În UE, ai la dispoziție să depui solicitarea, în general, până la 3 ani de la data perturbării zborului. Cu toate acestea, acest lucru variază în funcție de țară. De exemplu:

  • Polonia: 1 an

  • Slovacia: 2 ani

  • Letonia: 10 ani

Aici găsești o listă completă a perioadelor de prescripție ale UE pe țări.

Alte țări

  • Brazilia: 5 ani pentru zborurile interne, 2 ani pentru zborurile internaționale

  • Arabia Saudită: 60 zile

  • Turcia: 2 ani

Îți recomandăm să depui solicitarea cât mai curând posibil pentru a te asigura că obții despăgubirea.


Apar costuri suplimentare în cazul acționării în instanță?

AirHelp lucrează în baza principiului „nu câștigi, nu plătești“. Așa încât, dacă nu câștigăm cazul în instanță, nu-ți vom pretinde nici un tarif pentru serviciile noastre — asta face parte din promisiunea AirHelp.


De ce durează atât de mult să obțin despăgubirea?

Facem tot posibilul pentru ca procesarea solicitării să fie cât mai rapidă cu putință. Din nefericire, în unele cazuri, poate dura ceva timp pentru a-ți obține despăgubirea ce ți se cuvine. Există câțiva factori externi care ar putea încetini procedura, cum ar fi timpii de răspuns din partea companiilor aeriene, volumele mari de solicitări, colaborarea cu autoritățile aeronautice și eventualele proceduri judiciare. Deși depunem toate eforturile posibile pentru a grăbi răspunsul părților implicate, acești factori nu depind deseori de noi. Te rugăm să ai răbdare și te asigurăm că ne străduim să îți obținem despăgubirea.


La ce sumă am dreptul?

Suma la care ai dreptul depinde de reglementările din țara sau țările în care ai călătorit.

În Europa, poți obține până la 600 €, în funcție de distanța parcursă și de întârzierea suferită. Poți afla mai multe detalii aici.

În Brazilia, aceasta poate varia foarte mult, în funcție de fiecare caz în parte, dar poți obține până la 1.300 $ ca despăgubiri pentru ceea ce este cunoscut sub denumirea de „daune morale”. Poți afla mai multe detalii aici.