Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Amsterdam Schiphol
Dacă planurile tale de călătorie sunt date peste cap de probleme precum zborurile anulate sau întârziate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol, te vei bucura să afli că există legi în vigoare, care protejează pasagerii. O lege europeană, CE 261, stipulează că s-ar putea să ți se datoreze până la 600 € de persoană, ca despăgubire pentru perturbare. Află ce drepturi ai.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Drepturile pasagerilor aerieni la Aeroportul Amsterdam Schiphol
Aeroportul Amsterdam Schiphol (AMS) se află în zona acoperită de CE 261 - adică țările membre UE și SEE, precum și „regiunile ultraperiferice”, care includ Guadelupa, La Réunion și Insulele Canare. Aceasta înseamnă că orice pasager care pleacă de la Aeroportul Amsterdam Schiphol poate avea dreptul la o despăgubire de până la 600 €, dacă zborurile sale sunt întârziate sau anulate. Și, în unele cazuri, și dacă există probleme similare pe zborurile către Aeroportul Amsterdam Schiphol.
Dacă ai avut zboruri întârziate sau anulate la Aeroportul Amsterdam Schiphol, de obicei ai la dispoziție până la 3 ani pentru a solicita despăgubirea cuvenită.
Ce zboruri sunt acoperite de CE 261?
Rută | Companie aeriană din UE | Companie aeriană din afara UE |
---|---|---|
Plecări din Aeroportul Amsterdam Schiphol către orice destinație | Da | Da |
Sosiri la Aeroportul Amsterdam Schiphol din interiorul UE | Da | Nu |
Sosiri la Aeroportul Amsterdam Schiphol din afara UE | Da | Nu |
Solicitarea despăgubirii pentru zborurile anulate la Aeroportul din Amsterdam (AMS)
Analiza anulărilor de la Aeroportul Amsterdam Schiphol atrage după sine un șir de întrebări pentru pasagerii afectați. În temeiul legislației UE, companiile aeriene trebuie să aibă grijă de pasagerii lor, dar trebuie să îi și transporte la destinația dorită, presupunând că pasagerul mai dorește să călătorească.
În plus, în cazul în care compania aeriană ți-a anulat zborul cu mai puțin de 2 săptămâni înainte de data programată, este posibil să ți se datoreze și până la 600 €.
Pasagerii trebuie să știe că există câteva excepții, în temeiul legislației UE. Un exemplu este acela în care Aeroportul Amsterdam Schiphol a trebuit să anuleze zborurile dintr-un motiv aflat în afara sferei de control a companiei aeriene. Aceste cazuri sunt clasificate drept circumstanțe extraordinare, iar compania aeriană nu este obligată să plătească despăgubire. Exemplele tipice de circumstanțe extraordinare includ condiții meteo periculoase la Aeroportul Amsterdam Schiphol sau o grevă a controlorilor de trafic aerian.
Aici descriem individual situațiile în care te încadrezi și în care nu te încadrezi pentru despăgubire, dar verificarea noastră gratuită a despăgubirii îți poate spune de asemenea în doar câteva minute, dacă anularea zborului tău îți dă dreptul la despăgubire.
Despăgubiri pentru întârzieri la Aeroportul din Amsterdam (AMS)
Să rămâi blocat timp de câteva ore din cauza întârzierilor de la Aeroportul Amsterdam Schiphol nu este doar frustrant, dar, de multe ori, îi costă pe pasageri banii câștigați cu greu. Indiferent dacă aceasta înseamnă că plătești pentru mâncarea și băutura esențiale în timpul așteptării sau că ratezi activități planificate din cauza unei sosiri cu întârziere la destinație. Acesta este motivul pentru care este atât de important ca pasagerii să știe că pot avea dreptul la despăgubire - până la 600 € de persoană, în temeiul legislației UE.
Deși pasagerii zborurilor întârziate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol vor număra orele până la decolare, atunci când vine vorba despre solicitarea despăgubirii, este importantă întârzierea cu care ajungi la aeroportul de destinație. Dreptul la despăgubire se naște atunci când pasagerii aterizează cu 3 ore sau mai mult după ora programată.
Pasagerii aerieni trebuie să știe o excepție cheie: zborurile întârziate ca urmare a circumstanțelor extraordinare. Dacă întârzierea zborului a fost provocată de condiții meteo nefavorabile, un incident în aeroport sau greve ale controlorilor de trafic aerian, compania aeriană nu va plăti despăgubire în aceste cazuri, deoarece acestea nu sunt situații pe care le poate controla.
Zboruri întârziate sau anulate pe Aeroportul din Amsterdam (AMS)? Află gratuit care este despăgubirea ta.
Care este valoarea despăgubirii pentru zboruri cu probleme la Aeroportul Amsterdam Schiphol?
Distanța | Despăgubire |
---|---|
Sub 1.500 km | Până la 250 € de persoană |
Peste 1.500 km și în interiorul UE | Până la 400 € de persoană |
Între 1.500 și 3.500 km | Până la 400 € de persoană |
Peste 3.500 km | Până la 600 € de persoană |
Deși legislația conține suficiente excepții și condiții care se aplică în cazul acestor sume de despăgubire, calculatorul nostru gratuit pentru despăgubiri îți va spune rapid ce sumă ți se datorează.
Anulări la Aeroportul Amsterdam Schiphol - ce este de făcut
Zborurile întârziate sau anulate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol pot distruge vacanțele. Iată ce trebuie să faci dacă zborul tău este afectat:
strânge dovezile întârzierii sau ale anulării zborului (de exemplu, e-mailuri de la compania aeriană, fotografii ale panoului de plecări).
păstrează toate documentele de călătorie.
întreabă compania aeriană din ce cauză a fost afectat zborul tău.
solicită-i companiei aeriene să îți achite mesele și băuturile nealcoolice.
acordă mare atenție la ce îți oferă compania aeriană - nu semna nimic care ți-ar anula dreptul la despăgubire.
Păstrează toate chitanțele care demonstrează faptul că perturbarea te-a costat bani în plus.
Întrebări frecvente despre aeroportul Amsterdam Schiphol (AMS)
Cât de devreme ar trebui să ajung la Aeroportul Schiphol înainte de zbor?
Pentru zborurile internaționale, se recomandă să ajungi cu 3 ore înainte, iar pentru zborurile europene, cu 2 ore înainte. Schiphol este un aeroport foarte mare și aglomerat, iar controalele de securitate pot dura mai mult în orele de vârf.
La ce am dreptul dacă o companie aeriană îmi anulează zborul din Amsterdam?
Dacă zborul tău de pe Aeroportul Schiphol este anulat, ai dreptul la o rambursare completă sau un zbor alternativ către destinația ta. În plus, dacă anularea îți cauzează o întârziere de peste 3 ore și nu se datorează unor circumstanțe excepționale, ai dreptul la compensație financiară conform Regulamentului UE 261/2004.
Pot solicita costurile de cazare dacă zborul meu din Amsterdam este anulat?
Da, dacă anularea te obligă să petreci o noapte în Amsterdam, compania aeriană este responsabilă să îți ofere cazare gratuită, mese și transport către hotel. Acest lucru este valabil doar dacă anularea este din vina companiei aeriene.
Cât timp trebuie să întârzie un zbor din Amsterdam pentru a putea solicita despăgubiri?
Dacă întârzierea este de cel puțin 3 ore la destinația finală și nu este cauzată de factori excepționali (ex. vreme severă, greve ale controlorilor de trafic aerian), ai dreptul la compensație financiară de până la 600€, în funcție de distanța zborului.
Ce despăgubiri pot primi pentru bagaje pierdute sau deteriorate la aeroportul Amsterdam Schiphol?
Dacă bagajul tău a fost pierdut, deteriorat sau întârziat la Schiphol, ai dreptul să depui o cerere de despăgubire la compania aeriană. Conform Convenției de la Montreal, despăgubirile pot ajunge până la 1.500€, în funcție de valoarea bunurilor afectate.
Ce pot face dacă pierd un zbor de conexiune pe Aeroportul Schiphol?
Dacă ai pierdut o conexiune din cauza unei întârzieri cauzate de compania aeriană, aceasta trebuie să îți ofere un nou zbor către destinația finală fără costuri suplimentare. În cazul în care întârzierea depășește 3 ore, poți solicita și compensație financiară.
Întârzieri și anulări recente
Dată | Număr zbor | Companie aeriană | Rută | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
17.04.2025 | 18:20 | AF1441 | Air France | Amsterdam (AMS) Paris (CDG) | Anulat | Verifică despăgubirea |
17.04.2025 | 17:45 | LO268 | LOT - Polish Airlines | Amsterdam (AMS) Warsaw (WAW) | Anulat | Verifică despăgubirea |
17.04.2025 | 16:30 | PC1258 | Pegasus Airlines | Amsterdam (AMS) Istanbul (SAW) | Anulat | Verifică despăgubirea |
17.04.2025 | 16:30 | PC1258 | Pegasus Airlines | Amsterdam (AMS) Istanbul (SAW) | Anulat | Verifică despăgubirea |
17.04.2025 | 15:55 | AZ109 | ITA Airways | Amsterdam (AMS) Rome (FCO) | Anulat | Verifică despăgubirea |
- Anulat
AF1441
•Air France
Amsterdam
••Paris
AMS
CDG
Verifică despăgubirea17.04.2025
18:20
- Anulat
LO268
•LOT - Polish Airlines
Amsterdam
••Warsaw
AMS
WAW
Verifică despăgubirea17.04.2025
17:45
- Anulat
PC1258
•Pegasus Airlines
Amsterdam
••Istanbul
AMS
SAW
Verifică despăgubirea17.04.2025
16:30
- Anulat
PC1258
•Pegasus Airlines
Amsterdam
••Istanbul
AMS
SAW
Verifică despăgubirea17.04.2025
16:30
- Anulat
AZ109
•ITA Airways
Amsterdam
••Rome
AMS
FCO
Verifică despăgubirea17.04.2025
15:55
AirHelp a apărut în: