Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Amsterdam Schiphol

AirHelpAirports
AMS

Dacă planurile tale de călătorie sunt date peste cap de probleme precum zborurile anulate sau întârziate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol, te vei bucura să afli că există legi în vigoare, care protejează pasagerii. O lege europeană, CE 261, stipulează că s-ar putea să ți se datoreze până la 600 € de persoană, ca despăgubire pentru perturbare. Află ce drepturi ai.

Aeroportul de plecare

Aeroportul destinației finale

Verifică despăgubirea

sau

Folosește cartea de îmbarcare

Cel mai rapid mod de a-ți verifica eligibilitatea

ÎncărcareScanare

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Drepturile pasagerilor aerieni la Aeroportul Amsterdam Schiphol

Aeroportul Amsterdam Schiphol (AMS) se află în zona acoperită de CE 261 - adică țările membre UE și SEE, precum și „regiunile ultraperiferice”, care includ Guadelupa, La Réunion și Insulele Canare. Aceasta înseamnă că orice pasager care pleacă de la Aeroportul Amsterdam Schiphol poate avea dreptul la o despăgubire de până la 600 €, dacă zborurile sale sunt întârziate sau anulate. Și, în unele cazuri, și dacă există probleme similare pe zborurile către Aeroportul Amsterdam Schiphol.

Dacă ai avut zboruri întârziate sau anulate la Aeroportul Amsterdam Schiphol, de obicei ai la dispoziție până la 3 ani pentru a solicita despăgubirea cuvenită.

Ce zboruri sunt acoperite de CE 261?

RutăCompanie aeriană din UECompanie aeriană din afara UE
Plecări din Aeroportul Amsterdam Schiphol către orice destinație DaDa
Sosiri la Aeroportul Amsterdam Schiphol din interiorul UE DaNu
Sosiri la Aeroportul Amsterdam Schiphol din afara UE DaNu

Ai avut zboruri anulate la Aeroportul Amsterdam Schiphol? Află ce despăgubire ți se datorează


Solicitarea despăgubirii pentru zborurile anulate la Aeroportul din Amsterdam (AMS)

Analiza anulărilor de la Aeroportul Amsterdam Schiphol atrage după sine un șir de întrebări pentru pasagerii afectați. În temeiul legislației UE, companiile aeriene trebuie să aibă grijă de pasagerii lor, dar trebuie să îi și transporte la destinația dorită, presupunând că pasagerul mai dorește să călătorească.

În plus, în cazul în care compania aeriană ți-a anulat zborul cu mai puțin de 2 săptămâni înainte de data programată, este posibil să ți se datoreze și până la 600 €.

Pasagerii trebuie să știe că există câteva excepții, în temeiul legislației UE. Un exemplu este acela în care Aeroportul Amsterdam Schiphol a trebuit să anuleze zborurile dintr-un motiv aflat în afara sferei de control a companiei aeriene. Aceste cazuri sunt clasificate drept circumstanțe extraordinare, iar compania aeriană nu este obligată să plătească despăgubire. Exemplele tipice de circumstanțe extraordinare includ condiții meteo periculoase la Aeroportul Amsterdam Schiphol sau o grevă a controlorilor de trafic aerian.

Aici descriem individual situațiile în care te încadrezi și în care nu te încadrezi pentru despăgubire, dar verificarea noastră gratuită a despăgubirii îți poate spune de asemenea în doar câteva minute, dacă anularea zborului tău îți dă dreptul la despăgubire.


Despăgubiri pentru întârzieri la Aeroportul din Amsterdam (AMS)

Să rămâi blocat timp de câteva ore din cauza întârzierilor de la Aeroportul Amsterdam Schiphol nu este doar frustrant, dar, de multe ori, îi costă pe pasageri banii câștigați cu greu. Indiferent dacă aceasta înseamnă că plătești pentru mâncarea și băutura esențiale în timpul așteptării sau că ratezi activități planificate din cauza unei sosiri cu întârziere la destinație. Acesta este motivul pentru care este atât de important ca pasagerii să știe că pot avea dreptul la despăgubire - până la 600 € de persoană, în temeiul legislației UE.

Deși pasagerii zborurilor întârziate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol vor număra orele până la decolare, atunci când vine vorba despre solicitarea despăgubirii, este importantă întârzierea cu care ajungi la aeroportul de destinație. Dreptul la despăgubire se naște atunci când pasagerii aterizează cu 3 ore sau mai mult după ora programată.

Pasagerii aerieni trebuie să știe o excepție cheie: zborurile întârziate ca urmare a circumstanțelor extraordinare. Dacă întârzierea zborului a fost provocată de condiții meteo nefavorabile, un incident în aeroport sau greve ale controlorilor de trafic aerian, compania aeriană nu va plăti despăgubire în aceste cazuri, deoarece acestea nu sunt situații pe care le poate controla.

Zboruri întârziate sau anulate pe Aeroportul din Amsterdam (AMS)? Află gratuit care este despăgubirea ta.


Care este valoarea despăgubirii pentru zboruri cu probleme la Aeroportul Amsterdam Schiphol?

DistanțaDespăgubire
Sub 1.500 km Până la 250 € de persoană
Peste 1.500 km și în interiorul UE Până la 400 € de persoană
Între 1.500 și 3.500 km Până la 400 € de persoană
Peste 3.500 km Până la 600 € de persoană

Deși legislația conține suficiente excepții și condiții care se aplică în cazul acestor sume de despăgubire, calculatorul nostru gratuit pentru despăgubiri îți va spune rapid ce sumă ți se datorează.


Anulări la Aeroportul Amsterdam Schiphol - ce este de făcut

Zborurile întârziate sau anulate de la Aeroportul Amsterdam Schiphol pot distruge vacanțele. Iată ce trebuie să faci dacă zborul tău este afectat:

  • strânge dovezile întârzierii sau ale anulării zborului (de exemplu, e-mailuri de la compania aeriană, fotografii ale panoului de plecări).

  • păstrează toate documentele de călătorie.

  • întreabă compania aeriană din ce cauză a fost afectat zborul tău.

  • solicită-i companiei aeriene să îți achite mesele și băuturile nealcoolice.

  • acordă mare atenție la ce îți oferă compania aeriană - nu semna nimic care ți-ar anula dreptul la despăgubire.

  • Păstrează toate chitanțele care demonstrează faptul că perturbarea te-a costat bani în plus.

Apelează la AirHelp pentru a solicita despăgubirea


Întrebări frecvente despre aeroportul Amsterdam Schiphol (AMS)

Cât de devreme ar trebui să ajung la Aeroportul Schiphol înainte de zbor?

Pentru zborurile internaționale, se recomandă să ajungi cu 3 ore înainte, iar pentru zborurile europene, cu 2 ore înainte. Schiphol este un aeroport foarte mare și aglomerat, iar controalele de securitate pot dura mai mult în orele de vârf.

La ce am dreptul dacă o companie aeriană îmi anulează zborul din Amsterdam?

Dacă zborul tău de pe Aeroportul Schiphol este anulat, ai dreptul la o rambursare completă sau un zbor alternativ către destinația ta. În plus, dacă anularea îți cauzează o întârziere de peste 3 ore și nu se datorează unor circumstanțe excepționale, ai dreptul la compensație financiară conform Regulamentului UE 261/2004.

Pot solicita costurile de cazare dacă zborul meu din Amsterdam este anulat?

Da, dacă anularea te obligă să petreci o noapte în Amsterdam, compania aeriană este responsabilă să îți ofere cazare gratuită, mese și transport către hotel. Acest lucru este valabil doar dacă anularea este din vina companiei aeriene.

Cât timp trebuie să întârzie un zbor din Amsterdam pentru a putea solicita despăgubiri?

Dacă întârzierea este de cel puțin 3 ore la destinația finală și nu este cauzată de factori excepționali (ex. vreme severă, greve ale controlorilor de trafic aerian), ai dreptul la compensație financiară de până la 600€, în funcție de distanța zborului.

Ce despăgubiri pot primi pentru bagaje pierdute sau deteriorate la aeroportul Amsterdam Schiphol?

Dacă bagajul tău a fost pierdut, deteriorat sau întârziat la Schiphol, ai dreptul să depui o cerere de despăgubire la compania aeriană. Conform Convenției de la Montreal, despăgubirile pot ajunge până la 1.500€, în funcție de valoarea bunurilor afectate.

Ce pot face dacă pierd un zbor de conexiune pe Aeroportul Schiphol?

Dacă ai pierdut o conexiune din cauza unei întârzieri cauzate de compania aeriană, aceasta trebuie să îți ofere un nou zbor către destinația finală fără costuri suplimentare. În cazul în care întârzierea depășește 3 ore, poți solicita și compensație financiară.


Întârzieri și anulări recente

Companie aeriană (de ex., Lufthansa)

Aeroportul de plecare (de ex., Frankfurt sau FRA)

Dată

Număr zbor

Companie aeriană

Rută

Stare

17.04.2025

18:20

AF1441

Air France

Amsterdam (AMS)

Paris (CDG)

AnulatVerifică despăgubirea

17.04.2025

17:45

LO268

LOT - Polish Airlines

Amsterdam (AMS)

Warsaw (WAW)

AnulatVerifică despăgubirea

17.04.2025

16:30

PC1258

Pegasus Airlines

Amsterdam (AMS)

Istanbul (SAW)

AnulatVerifică despăgubirea

17.04.2025

16:30

PC1258

Pegasus Airlines

Amsterdam (AMS)

Istanbul (SAW)

AnulatVerifică despăgubirea

17.04.2025

15:55

AZ109

ITA Airways

Amsterdam (AMS)

Rome (FCO)

AnulatVerifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul
  • AF1441

    Air France

    Anulat

    Amsterdam

    Paris

    AMS

    CDG

    17.04.2025

    18:20

    Verifică despăgubirea
  • LO268

    LOT - Polish Airlines

    Anulat

    Amsterdam

    Warsaw

    AMS

    WAW

    17.04.2025

    17:45

    Verifică despăgubirea
  • PC1258

    Pegasus Airlines

    Anulat

    Amsterdam

    Istanbul

    AMS

    SAW

    17.04.2025

    16:30

    Verifică despăgubirea
  • PC1258

    Pegasus Airlines

    Anulat

    Amsterdam

    Istanbul

    AMS

    SAW

    17.04.2025

    16:30

    Verifică despăgubirea
  • AZ109

    ITA Airways

    Anulat

    Amsterdam

    Rome

    AMS

    FCO

    17.04.2025

    15:55

    Verifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul

    AirHelp a apărut în:

    Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

    AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

    Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

    Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

    Copyright © 2025 AirHelp

    Verifică despăgubirea

    Toate companiile aeriene