Rambursare și despăgubire zboruri Dan Air

AirHelpAirlines
DN

Dan Air este o companie aeriană din România, care operează zboruri regulate din luna iulie 2023 din Bacău către mai multe destinații de top din Europa. Când vine vorba de companii noi apărute pe piață, pasagerii aerieni trebuie să știe că există riscul să se confrunte cu anumite probleme legate de zboruri, cum ar fi întârzieri sau anulări, și probleme legate de bagaje. Bineînțeles, există posibilitatea ca acestea să se întâmple și la case mai mari. 

Pe de altă parte, indiferent de mărimea companiei aeriene, fie că alegi Dan Air sau pe alții cu o istorie mai lungă pe piață, drepturile tale sunt aceleași și poți accesa același tip de despăgubiri în cazul în care ai probleme cu zborul. Secretul este să-ți cunoști drepturile și să știi cum trebuie să procedezi ca aceste drepturi să-ți fie respectate. 

Aeroportul de plecare

Aeroportul destinației finale

Verifică despăgubirea

sau

Scanează codul de bare de pe cartea de îmbarcare
Încarcă cartea de îmbarcare

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești

Zbor întârziat sau anulat cu Dan Air? Află dacă ți se datorează despăgubiri de până la 600 €

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Drepturile pasagerilor aerieni pentru zboruri Dan Air

Drepturile tuturor pasagerilor aerieni, indiferent că aleg Dan Air sau altă companie aeriană, sunt protejate și stabilite prin intermediul regulamentului CE 261/2004. Drepturile sunt valabile pentru pasagerii aerieni care zboară ori de pe un aeroport aflat într-o țară membră a Uniunii Europene, ori către o țară membră a Uniunii sau care zboară cu o companie aeriană cu sediul într-o țară membră UE. 

Când vine vorba de compania aeriană Dan Air, toate aceste aspecte sunt valabile, deoarece vorbim de o companie cu sediul în București, care zboară de pe aeroportul din Bacău exclusiv către țări din Uniunea Europeană. 

Pe lângă aceste aspecte, reține că despăgubirile se acordă doar în anumite condiții. Cel mai important este ca întârzierile sau anulările să nu fi fost cauzate de situații excepționale, cum ar fi fenomene meteorologice extreme, greve, amenințări de securitate sau probleme politice incerte care au împiedicat decolarea sau aterizarea avionului.

În general, compensațiile sunt oferite ținând cont de distanța zborului, fie că vorbim de un zbor anulat sau întârziat, astfel:

  • 250 de euro pentru zboruri pe distanțe de până în 1.500 km;

  • 400 de euro pentru zboruri pe distanțe cuprinse între 1.500 km și 3.500 km;

  • 600 de euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3.500 km. 

În anumite situații, compensațiile acestea ajung să se înjumătățească. Mai exact, dacă sunt oferite zboruri alternative în perioade rezonabile de timp, în cazul zborurilor anulate. Astfel, compensațiile se modifică după cum urmează:

  • 50% din 250 de euro pentru zboruri pe distanțe de până în 1.500 km, în cazul în care compania aeriană a oferit o alternativă care să decoleze în mai puțin de 2 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial;

  • 50% din 400 de euro pentru zboruri pe distanțe cuprinse între 1.500 km și 3.500 km, în cazul în care compania aeriană a oferit o alternativă care să decoleze în mai puțin de 3 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial;

  • 50% din 600 de euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3.500 km, în cazul în care compania aeriană a oferit o alternativă care să decoleze în mai puțin de 4 ore de la ora la care a fost programat zborul inițial. 

Înainte să trecem la modul în care pasagerii aerieni trebuie să procedeze pentru a fi compensați, este important să stabilim și celelalte drepturi pe care aceștia le au când vine vorba de probleme apărute cu zborul. Astfel, dacă zborul a fost anulat sau amânat cu mai multe ore, pasagerii au dreptul să primească din partea companiei aeriene următoarele lucruri:

  • Mâncare;

  • Băutură;

  • Cazare;

  • Transport la și de la cazare;

  • Acces la mijloace de comunicare (două apeluri telefonice gratuite, e-mail, SMS sau fax).

Solicită o despăgubire de până la 600 € dacă zborul tău a întârziat, a fost anulat sau supra-rezervat în ultimii 3 ani.

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Cum accesezi compensații pentru un zbor Dan Air întârziat

Dacă urmează să ai un zbor cu Dan Air, este normal să te gândești la drepturile pe care le ai și la pașii pe care ar trebui să-i urmezi dacă urmează să te confrunți cu un zbor întârziat. Acest lucru este cu atât mai legitim, dacă ne uităm la numărul de zboruri cu probleme pe care compania aeriană Dan Air l-a avut doar în luna iunie. Doar în 28 iunie, peste 200 de pasageri s-au confruntat cu probleme cu un zbor Dan Air de la Bacău la Londra, care a fost anulat fără ca aceștia să fie anunțați. 

La acel moment, reprezentanții Dan Air au afirmat că aeronava a trebuit să rămână la sol în urma unei defecțiuni minore. 

În cazul în care te-ai numărat printre acești pasageri și nu ai făcut nicio formalitate încă pentru a-ți primi compensațiile, încă o poți face. Completează formularul prin care soliciți o despăgubire prin intermediul AirHelp, iar noi ne vom ocupa de tot. Durează doar câteva minute să completezi toate informațiile. 

În general, pentru a primi compensații, zborul trebuie să aibă o întârziere de minimum 3 ore și trebuie să urmezi următorii pași:

  • Prezintă cartea de îmbarcare la ghișeul Dan Air din interiorul aeroportului și interesează-te cu privire la cauza întârzierii. Dacă nu vorbim de un motiv excepțional, ești eligibil pentru compensații.

  • Solicită companiei aeriene să-ți furnizeze mâncare, băutură și, dacă e cazul, cazare. În cazul în care nu-ți respectă aceste drepturi și trebuie să suporți cheltuieli suplimentare din buzunarul tău, păstrează toate bonurile și chitanțele. 

  • Păstrează dovezi cu toate comunicările pe care le-ai primit de la compania aeriană și fă poze la panoul informativ din aeroport unde este menționată întârziere. De asemenea, notează-ți ora la care ai ajuns la destinație. 

  • Nu semna nimic venit din partea companiei și nu accepta gratuități (vouchere pentru zboruri viitoare). Mâncarea, băutura și cazarea intră în lista drepturilor pe care le ai, nu a gratuităților pe care le primești din partea companiei.

  • Fă o cere pentru despăgubiri. Poți face acest lucru fie direct la compania aeriană fie prin intermediul AirHelp. Nu putem să-ți recomandăm să mergi pe varianta în care faci această cerere la companie, deoarece, de cele mai multe ori, aceste companii aeriene invocă diferite motive pentru a se sustrage de la plata compensațiilor.


Cum procedezi pentru a primi compensații pentru un zbor Dan Air anulat

Zborurile anulate sunt o experiență cu adevărat neplăcută și este bine să nu lași acest eveniment să treacă pur și simplu, ci să ceri să-ți fie respectate drepturile. Pentru a primi compensații în cazul unui zbor anulat, trebuie să urmezi aceiași pași ca în cazul unui zbor întârziat, iar despăgubirile se calculează în același fel, în funcție de distanța zborului. 

Primești compensații pentru un zbor anulat în următoarele cazuri:

  • Nu ai fost anunțat de anulare cu mai mult de 14 zile înainte de ziua zborului;

  • Nu există cauze excepționale care au dus la anularea zborului. Cu alte cuvinte, compania aeriană este vinovată de această situație;

  • Ai fost nevoit să suporți cheltuieli suplimentare din cauza anulării (păstrează bonurile pentru a face dovada și a primi compensații pentru aceste cheltuieli). 

În ceea ce privește problemele de zbor, este esențial să știi că ai dreptul la aceleași compensații și când vine vorba de alte probleme, cum ar fi suprarezervarea zborului de către compania aeriană, legături pierdute sau refuzul dreptului la îmbarcare.

De asemenea, dacă nu ești sigur dacă ești eligibil pentru o compensație, nu trebuie să-ți faci griji. Poți verifica dacă poți primi compensații direct prin intermediul formularului disponibil pe AirHelp. Mai mult, dacă, în cele din urmă, compania aeriană câștigă procesul, nu plătești nimic, ci pur și simplu nu îți primești compensația.


Zboruri Dan Air și bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate

O altă problemă care poate apăra când vine vorba de zboruri, fie că vorbim de zboruri cu Dan Air Airlines sau altă companie aeriană, chiar și după ce ai ajuns la destinație, este cea legată de bagaje. Astfel, pot exista situații în care bagajul tău este pierdut, întârziat sau deteriorat, caz în care trebuie să faci o reclamație pentru ca bunurile tale să fie despăgubite, drept garantat prin CE Nr. 261/2004 și Convenția de la Montreal. În acest caz, despăgubirile diferă în funcție de valoarea bunurilor din bagaj. 

Pentru a face această situație cât mai puțin neplăcută, îți recomandăm să îți cumperi o asigurare pentru bagaje AirLuggage, care-ți oferă 100 de euro la câteva ore după raportarea problemei, fără să fie nevoie să faci dovada conținutului, și care îți pune la dispoziție specialiști care te pot ghida și care se vor ocupa ca tu să-ți primești compensația integral. De cele mai multe ori, aceste compensații se învârt în jurul valorii de 1.600 de euro.

În situația în care bagajul tău nu a reușit să ajungă la destinație sau a ajuns deteriorat, este important să completezi, direct la aeroport, formularul de reclamații denumit Property Irregularity Report. Unele companii aeriene oferă pasagerilor și posibilitatea de a completa acest formular online, însă cel mai bine este să faci acest pas direct la aeroport, fizic, în momentul în care ai sesizat problema. 

De asemenea, pentru a fi despăgubit în cazul în care bagajul tău este întârziat sau pierdut, este esențial să păstrezi bonurile de la toate obiectele și produsele pe care a trebuit să le cumperi în lipsa bagajului tău. 

Pentru a fi sigur că zborul pe care urmează să-l ai este unul plăcut, îți recomandăm să cauți, înainte de toate, cât mai multe păreri despre Dan Air și să citești care au fost rezultatele în cazul reclamațiilor pentru despăgubiri. Toate aceste detalii te pot ajuta să fii mai pregătit și să iei decizii mai informate cu privire la zborul pe care urmează să-l ai.

Apelează la AirHelp pentru a-ți solicita despăgubirea

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Întârzieri și anulări recente

Companie aeriană (de ex., Lufthansa)

Aeroportul de plecare (de ex., Frankfurt sau FRA)

Dată

Număr zbor

Companie aeriană

Rută

Stare

29.11.2024

14:50

DN906

Dan Air

Paphos (PFO)

Bucharest (OTP)

AnulatVerifică despăgubirea

29.11.2024

10:00

DN909

Dan Air

Florence (FLR)

Paphos (PFO)

AnulatVerifică despăgubirea

29.11.2024

08:00

DN908

Dan Air

Bucharest (OTP)

Florence (FLR)

AnulatVerifică despăgubirea

27.11.2024

12:00

DN906

Dan Air

Florence (FLR)

Bucharest (OTP)

AnulatVerifică despăgubirea

27.11.2024

09:00

DN908

Dan Air

Paphos (PFO)

Florence (FLR)

AnulatVerifică despăgubirea

27.11.2024

06:00

DN907

Dan Air

Bucharest (OTP)

Paphos (PFO)

AnulatVerifică despăgubirea

23.11.2024

08:35

DN406

Dan Air

Turin (TRN)

Bacau (BCM)

AmânatVerifică despăgubirea

23.11.2024

06:30

DN405

Dan Air

Bacau (BCM)

Turin (TRN)

AmânatVerifică despăgubirea

22.11.2024

21:55

DN402

Dan Air

London (LTN)

Bacau (BCM)

AmânatVerifică despăgubirea

05.11.2024

15:30

DN488

Dan Air

Cork (ORK)

Bacau (BCM)

AnulatVerifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul
  • DN906

    Dan Air

    Anulat

    Paphos

    Bucharest

    PFO

    OTP

    29.11.2024

    14:50

    Verifică despăgubirea
  • DN909

    Dan Air

    Anulat

    Florence

    Paphos

    FLR

    PFO

    29.11.2024

    10:00

    Verifică despăgubirea
  • DN908

    Dan Air

    Anulat

    Bucharest

    Florence

    OTP

    FLR

    29.11.2024

    08:00

    Verifică despăgubirea
  • DN906

    Dan Air

    Anulat

    Florence

    Bucharest

    FLR

    OTP

    27.11.2024

    12:00

    Verifică despăgubirea
  • DN908

    Dan Air

    Anulat

    Paphos

    Florence

    PFO

    FLR

    27.11.2024

    09:00

    Verifică despăgubirea
  • DN907

    Dan Air

    Anulat

    Bucharest

    Paphos

    OTP

    PFO

    27.11.2024

    06:00

    Verifică despăgubirea
  • DN406

    Dan Air

    Amânat

    Turin

    Bacau

    TRN

    BCM

    23.11.2024

    08:35

    Verifică despăgubirea
  • DN405

    Dan Air

    Amânat

    Bacau

    Turin

    BCM

    TRN

    23.11.2024

    06:30

    Verifică despăgubirea
  • DN402

    Dan Air

    Amânat

    London

    Bacau

    LTN

    BCM

    22.11.2024

    21:55

    Verifică despăgubirea
  • DN488

    Dan Air

    Anulat

    Cork

    Bacau

    ORK

    BCM

    05.11.2024

    15:30

    Verifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul

AirHelp a apărut în:

Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

Copyright © 2024 AirHelp

Verifică despăgubirea

Toate companiile aeriene