Rambursare și despăgubire: Tailwind Airlines
Fie că alegi Tailwind Airlines sau altă companie aeriană, un zbor întârziat sau anulat nu este niciodată o veste bună. Este important să îți cunoști drepturile pentru a face mai bine față acestor situații. Când vine vorba de drepturile pasagerilor aerieni, acestea se traduc mai ales prin compensații și sunt garantate prin regulamentul CE 261/2004.
Dacă urmează să ai un zbor cu Tailwind Airlines, aceste drepturi sunt valabile și este să bine să le cunoști în cazul în care apare o problemă cu zborul sau cu bagajele tale. Compensațiile pe care ești îndreptățit să le primești sunt valabile chiar și pentru zborurile întârziate sau anulate din ultimii 3 ani.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Zbor întârziat sau anulat cu Tailwind Airlines? Află dacă ți se datorează despăgubiri de până la 600 €
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Drepturile pasagerilor Tailwind pentru zboruri întârziate sau anulate
Când vine vorba de zboruri întârziate sau anulate, CE Nr. 261/2004 reglementează drepturile tuturor pasagerilor aerieni care au un zbor de pe un aeroport aflat în Uniunea Europeană, către un aeroport dintr-o țară membră UE sau operat de o companie cu sediul într-o țară membră UE. Cu alte cuvinte, CE 261/2004 se referă și la drepturile pasagerilor care zboară cu Tailwind Airlines.
Aceste drepturi se referă la despăgubirile pe care pasagerii ar trebui să le primească de la compania aeriană în cazul unui zbor întârziat cu peste 3 ore sau anulat, dacă nu există motive excepționale care au cauzat aceste probleme.
Motivele excepționale la care se face referire în cadrul regulamentului sunt:
Condiții meteorologice nefavorabile;
Greve ale industriei aeriene, care nu trebuie confundate cu grevele angajaților din cadrul companiei aeriene cu care zbori, în cazul de față Tailwind;
Situații politice incerte sau atentate teroriste;
Anumite probleme tehnice.
În ceea ce privește compensațiile pe care pasagerii au dreptul să le primească în cazul unui zbor întârziat sau anulat, acestea sunt calculate în funcție de distanța zborului, după cum urmează:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță mai mică de 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Înainte să trecem la pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a accesa aceste compensații în cazul în care ai avut un zbor întârziat sau anulat cu Tailwind, este important să știi că în aceste situații compania aeriană trebuie să-ți mai ofere acces la o serie de lucruri, respectiv:
Mâncare;
Băutură;
Cazare;
Transport la și de la cazare;
Acces la canale de comunicare (telefon, e-mail, SMS sau fax).
Mai mult, trebuie să ai în vedere faptul că este posibil ca aceste drepturi să nu-ți fie respectate de compania aeriană, caz în care trebuie să acoperi tu aceste cheltuieli suplimentare. Dacă apare această problemă, este important să păstrezi toate bonurile și chitanțele pentru a putea fi decontate ulterior.
De asemenea, pentru a te asigura că toate drepturile îți vor fi respectate și că vei primi compensațiile cât mai repede cu putință, îți recomandăm ca înainte de călătorie să-ți activezi asigurarea AirHelp+. Pe lângă faptul că ne vom ocupa cât mai repede de problemele cu care te confrunți, asigurarea îți oferă și următoarele avantaje:
Primești 100 de euro în doar câteva ore de la recepționarea detaliilor tale și ale zborului cu probleme;
Primești 100% din compensația pe care compania aeriană o oferă, fără ca noi să păstrăm vreun comision;
Ai acces la peste 1.100 de saloane lounge în cadrul aeroporturilor, unde îți poți petrece timpul în cazul întârzierilor.
Solicită o despăgubire de până la 600 € dacă zborul tău a întârziat, a fost anulat sau supra-rezervat în ultimii 3 ani.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Ce trebuie să faci pentru a primi compensații pentru un zbor Tailwind întârziat
Un zbor întârziat nu trebuie trecut cu vederea, ci este important să ceri respectarea drepturilor tale. Nu te aștepta ca Tailwind sau orice altă companie aeriană să plătească despăgubiri din proprie inițiativă pentru neplăcerile cauzate. Va fi nevoie să arăți că îți cunoști drepturile și să faci toate demersurile pentru ca acestea să-ți fie respectate.
În cazul întârzierilor, trebuie să urmezi următorii pași pentru a te asigura că-ți vei primi compensațiile pe care le meriți:
Pentru început, când încă ești la aeroport, prezintă-ți cartea de îmbarcare la ghișeul Tailwind și solicită informații despre motivul întârzierii. În acest fel, îți poți face o idee despre motivele întârzierii, dacă sunt excepționale sau nu;
Cere companiei aeriene să-ți ofere mâncare și băutură pentru întârzierea suferită. Dacă refuză, păstrează bonurile cheltuielilor pe care le-ai avut. De asemenea, dacă întârzierea se prelungește până a doua zi, cere cazare;
Păstrează toate comunicările pe care le-ai avut cu compania aeriană și fă poze la panoul informativ unde este anunțată întârzierea;
Fă o solicitare pentru despăgubiri. Poți face solicitarea direct prin AirHelp, iar noi vom verifica inclusiv dacă ești eligibil pentru a primi despăgubiri. Completarea formularului durează doar câteva minute și noi ne vom ocupa de toate formalitățile.
Bineînțeles, ai tot timpul opțiunea de a trimite cererea de compensație direct la compania aeriană, însă, din experiența noastră, aceste cereri sunt adesea respinse din motive absurde, care nu au nicio legătură cu situațiile excepționale menționate în CE 261/2004.
Despăgubiri pentru zboruri anulate de Tailwind
Când vine vorba de un zbor anulat, pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a primi despăgubiri sunt aceiași ca și pentru cel întârziat. Cele mai mari șanse de a obține compensațiile sunt tot prin intermediul AirHelp. Totuși, și aici rămâne varianta de a depune cererea direct la Tailwind. Dacă alegi să faci asta, iar cererea este respinsă, vei fi nevoit să apelezi la instanțele de judecată.
În ceea ce privește zborurile anulate, există și aici anumite excepții când vine vorba de plata compensațiilor. Mai exact, compania aeriană nu trebuie să plătească despăgubiri dacă:
Pasagerii au fost anunțați cu privire la anularea zborului cu mai mult de 14 zile înainte de ziua la care era programat;
Au existat condiții excepționale care au dus la anularea zborului;
Nu ai fost nevoit să suporți cheltuieli suplimentare ca urmare a acestei anulări.
De asemenea, este important să menționăm că există anumite situații în care compensațiile pe care pasagerii le pot primi suferă anumite modificări. Mai exact, în cazul unui zbor anulat, compensațiile se pot modifica în felul următor:
50% din 250 de euro pentru zboruri pe distanțe de până în 1.500 km, dacă se oferă o alternativă de zbor care pleacă în mai puțin de 2 ore de la ora stabilită a zborului inițial;
50% din 400 de euro pentru zboruri pe distanțe între 1.500 km și 3.500 km, dacă se oferă o alternativă de zbor care pleacă în mai puțin de 3 ore de la ora stabilită a zborului inițial;
50% din 600 de euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3.500 km, dacă se oferă o alternativă de zbor care pleacă în mai puțin de 4 ore de la ora stabilită pentru zborul inițial.
În plus, dacă vorbim de zboruri anulate, ai dreptul ca prețul biletului să-ți fie rambursat.
Menționăm că, pe lângă zborurile anulate și întârziate, ai dreptul la compensații și dacă vorbim de zboruri care au dus la pierderea conexiunilor, zboruri în care compania a făcut o suprarezervare sau zboruri în cadrul cărora ți s-a refuzat dreptul la îmbarcare.
În continuare, vom discuta despre drepturile pe care le ai când vine vorba de problemele care pot apărea cu bagajele.
Bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate la Tailwind și ce compensații poți să primești
Zborurile pot avea tot felul de probleme, de aceea CE Nr. 261/2004 și Convenția de la Montreal reglementează toate aceste drepturi și fac referire inclusiv la cazurile în care bagajele sunt pierdute, întârziate sau deteriorate.
Dacă ai o astfel de problemă, primul pas pe care trebuie să-l faci, încă din momentul în care ești în aeroport, este să mergi la biroul de relații cu publicului, aflat, de cele mai multe ori, lângă zona unde îți aștepți bagajele, pentru a face o reclamație denumită Property Irregularity Report. În cadrul acestei reclamații, o să declari problema și o să menționezi produsele pe care le ai în bagaj. Unele companii aeriene oferă posibilitatea completării online al acestei reclamații, însă îți recomandăm să o faci la aeroport, în persoană, în momentul în care ai descoperit probleme cu bagajele tale.
De asemenea, dacă ai o asigurare pentru bagaje, este momentul să semnalizezi problema și asiguratorului tău. În cadrul asigurării AirLuggage, odată ce ai semnalizat problema, urmează să primești 100 de euro în doar câteva ore, fără să fie nevoie să faci dovada conținutului bagajului. Ulterior, ne vom ocupa ca pierderea, întârzierea sau deteriorarea să fie compensată. Aceste compensații se învârt, de cele mai multe ori, în jurul valorii de 1.600 de euro, însă diferă în funcție de conținutul bagajului.
După ce ai făcut acești pași, dacă ai un bagaj întârziat sau pierdut, o să fie nevoie să-ți cumperi anumite lucruri pentru a le înlocui pe cele care-ți lipsesc. În acest caz, păstrează toate bonurile și chitanțele deoarece compania aeriană va trebui să te compenseze și pentru acestea.
Toate aceste drepturi sunt menite a-ți oferi o experiență cât mai corectă pentru planurile tale de călătorie și pentru banii pe care i-ai cheltuit, însă existența lor nu garantează despăgubirea din partea companiilor aeriene. De aceea au apărut companii specializate în a-ți apăra drepturile, în aceste cazuri, cum este și AirHelp.
În cele din urmă, înainte să cumperi un bilet de avion cu o anumită companie aeriană, îți recomandăm să te informezi cât mai bine despre aceasta. În cazul de față, caută informații și recenzii despre Tailwind Airlines, care te vor ajuta să-ți faci o imagine clară despre modul în care compania își tratează pasagerii.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Întârzieri și anulări recente
Dată | Număr zbor | Companie aeriană | Rută | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
16.04.2025 | 14:40 | TI2101 | Tropic Ocean Airways | Marsh Harbour (MHH) Fort Lauderdale (FLL) | Anulat | Verifică despăgubirea |
16.04.2025 | 12:40 | TI2100 | Tropic Ocean Airways | Fort Lauderdale (FLL) Marsh Harbour (MHH) | Anulat | Verifică despăgubirea |
09.04.2025 | 14:40 | TI2101 | Tropic Ocean Airways | Marsh Harbour (MHH) Fort Lauderdale (FLL) | Anulat | Verifică despăgubirea |
09.04.2025 | 12:40 | TI2100 | Tropic Ocean Airways | Fort Lauderdale (FLL) Marsh Harbour (MHH) | Anulat | Verifică despăgubirea |
02.04.2025 | 14:40 | TI2101 | Tropic Ocean Airways | Marsh Harbour (MHH) Fort Lauderdale (FLL) | Anulat | Verifică despăgubirea |
02.04.2025 | 12:40 | TI2100 | Tropic Ocean Airways | Fort Lauderdale (FLL) Marsh Harbour (MHH) | Anulat | Verifică despăgubirea |
28.02.2025 | 21:30 | TI6105 | Tropic Ocean Airways | Nassau (NAS) Fort Lauderdale (FLL) | Anulat | Verifică despăgubirea |
27.02.2025 | 22:50 | TI564 | Tropic Ocean Airways | West Palm Beach (PBI) Fort Lauderdale (FLL) | Anulat | Verifică despăgubirea |
27.02.2025 | 21:00 | TI563 | Tropic Ocean Airways | Marsh Harbour (MHH) West Palm Beach (PBI) | Anulat | Verifică despăgubirea |
27.02.2025 | 19:00 | TI562 | Tropic Ocean Airways | West Palm Beach (PBI) Marsh Harbour (MHH) | Anulat | Verifică despăgubirea |
- Anulat
TI2101
•Tropic Ocean Airways
Marsh Harbour
••Fort Lauderdale
MHH
FLL
Verifică despăgubirea16.04.2025
14:40
- Anulat
TI2100
•Tropic Ocean Airways
Fort Lauderdale
••Marsh Harbour
FLL
MHH
Verifică despăgubirea16.04.2025
12:40
- Anulat
TI2101
•Tropic Ocean Airways
Marsh Harbour
••Fort Lauderdale
MHH
FLL
Verifică despăgubirea09.04.2025
14:40
- Anulat
TI2100
•Tropic Ocean Airways
Fort Lauderdale
••Marsh Harbour
FLL
MHH
Verifică despăgubirea09.04.2025
12:40
- Anulat
TI2101
•Tropic Ocean Airways
Marsh Harbour
••Fort Lauderdale
MHH
FLL
Verifică despăgubirea02.04.2025
14:40
- Anulat
TI2100
•Tropic Ocean Airways
Fort Lauderdale
••Marsh Harbour
FLL
MHH
Verifică despăgubirea02.04.2025
12:40
- Anulat
TI6105
•Tropic Ocean Airways
Nassau
••Fort Lauderdale
NAS
FLL
Verifică despăgubirea28.02.2025
21:30
- Anulat
TI564
•Tropic Ocean Airways
West Palm Beach
••Fort Lauderdale
PBI
FLL
Verifică despăgubirea27.02.2025
22:50
- Anulat
TI563
•Tropic Ocean Airways
Marsh Harbour
••West Palm Beach
MHH
PBI
Verifică despăgubirea27.02.2025
21:00
- Anulat
TI562
•Tropic Ocean Airways
West Palm Beach
••Marsh Harbour
PBI
MHH
Verifică despăgubirea27.02.2025
19:00
AirHelp a apărut în: